[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:28

Ik heb mijn hooinet in de (loop)stal hangen, dan at ze ook nog gerust van grond af. Daarnaast heb ik ook nog een hooibak gehad, dat bevalt ook altijd goed, maar ook daar knoeien ze veel langs als je er geen goed gaaswerk op legt.

Maaswijdte is ook afhankelijk van je hooi. Met lang en grofstengelig hooi moet je niet een te kleine maaswijdte hebben, dan krijgen ze het er niet uitgetrokken. Net als bij heel fijn hooi, dat krijgen ze ook niet fijn te pakken, maar fijn hooi is sowieso lastig in een hooinet.



Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:20

Mwah voor een kleine maaswijdte moeten ze veel moeite doen om klem te komen zitten hoor :=
Nou hebben die van mij ook geen ijzers en zetten ze geen voeten in het net, dus dat scheelt :P

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:07

Heb je die rondjes helemaal uitgeschuurd zodat ze niet scherp zijn oid?

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:26

Waarom hoog hangen? Hier hangt ie niet perse hoog :n

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:14

Ik heb een haflinger en die heeft er nooit ingehangen, maar die heeft dan ook wel flinke voeten. Bovendien heeft ze ook nog nooit geprobeerd om haar voet op te tillen geloof ik. Eten moet in je mond en snel een beetje :+

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:17

Die 'scherpe' hoeken hadden wij ook aan de bak zitten, passen ze wel voor op, paarden zijn niet achterlijk en weten heel goed hoe scherp een hoek kan zijn.
Bovendien kan je ze zelf die hoeken wel wat afronden, gewoon de schuurmachine erop zetten en zorgen dat je niet te ver doorschuurt!

Ik ben nog op zoek naar een mooi frame voor in mn palletbox, nu zag ik van bedaf stallenbouw dat ze die tegenwoordig ook bouwen, maar ben bang dat die wel aardig aan de prijs zullen zijn :=

Ik heb mn netten in de hoeken vastgebonden met zeiltouw en daar scheurt niks en wordt er ook niet slecht van gelukkig. Bij het gedeelte waar ik twee karabijnhaken heb zitten wordt het wel slecht, ik wil nog proberen om tape om het touw te doen op die plaatsen, dan krijg je hem ook makkelijker door de haak heen denk ik.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:51

Nee, in een stal zou ik dat idd niet doen :n
Wij hadden zo'n houten bak gewoon buiten staan, als je het juiste hout gebruikt en/of hem goed behandeld, moet dat best kunnen lijkt me?

_Kiki_ wat kostte ze?

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:25

Ik heb eigenlijk altijd mijn net vol zitten en soms (koude nachten) gooi ik nog wat extra op de grond. Maar ik haal altijd het oude uit het net en dat leg ik neer en dan vul ik net aan met vers. Zo komt alles toch wel op en hou je het vers. Het oude onder uit het net eet Elin ook nooit op :n
Bovendien is dat vaak wat fijner hooi en zakt dat naar beneden en krijgt ze dat ook niet zo goed meer te pakken en wordt ook wat sneller muf.

Ik heb dat ook wel eens zo geprobeerd hoor, laten liggen, maar ze eet het gewoon niet :n

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:33

Op de grond :+

Het ligt er aan hoe snel ik het er uit haal, als ik het gewoon regelmatig ververs dan eet ze het gewoon op, als het al muf is/niet meer lekker ruikt niet meer. Al moet ik zeggen dat ze liever uit het net eet, dus dan hoop ik maar dat ze het alsnog opeet, anders kan ik het weggooien :=

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:39

Maar je hebt het gewoon in de bak liggen zonder net of gaas? Waar leg je dan nu het verse spul neer?

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:03

Hier kan ik het heel aardig inschatten, ze eet bijna een net leeg op een nacht :+ (net van +- 1 x 1 m.). Past een klein baaltje hooi in ongeveer en dan hangt er nog ee klein beetje onderin. Op echte koude nachten iets meer en op normale nachten iets minder. En overdag minder dan 's nachts :+

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:38

Ik heb hem ook met touwtjes aan de tralies (in de stal) hangen, in het midden heb ik twee karabijnhaken aan de tralies gebonden met touwtjes en het net hangt dan dus aan de bovenkant op vier plekken vast. Op dit moment heb ik hem aan de onderkant (nog) niet vasthangen, maar eigenlijk bevalt het prima zo. In het begin (andere stal) had ik dat wel en dat ging goed, maar ik merk geen negatief verschil eigenlijk nu hij niet vasthangt.

Om de karabijnhaken wat makkelijker te maken kan je ducktape om het net heen doen waar het net door de haak heen gaat. Dan heb je minder last van rafels en kapotte randen.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:17

Gewoon een hooinet/aanhangernet van ongeveer 1 x 1 m.

Britt

Berichten: 18890
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:18

Hier houd hij het nu al bijna twee jaar. Mijn pony is gelukkig niet zo lomp.
Toen er een ander paard bij stond zaten er in twee weken twee gaten in, maar mijn pony houdt hem gelukkig goed heel :D Nu zit er in de nieuwste weer een klein gat in (na twee jaar dus) en dan hang ik de kant met het gat tegen de wand aan en kan ie weer een tijd mee. Dus dan hou ik het voorlopig nog bij een net van €14,- :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers