dromen, idealen, doelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:00

Woody is alles wat ik zou willen en stiekum heeft 'ie nix van al die dingen die je graag zou willen in een paard: hij kan niet lekker op buitenritten, is te stug voor het echte dressuur-werk, is niet knuffelig etcetc. Maar hij heeft een karakter waar je voor door het vuur zou gaan, een echte vechter, en heel wijs, een echte oude man! Mijn grote liefde!

4 jaar geleden ging ik op zoek naar een paard om verder me te kunnen in de dressuur (mijn hoop: Z of verder). Dat paard dacht ik te hebben gevonden in het veulen Tender. Een jaar geleden stond ik echter op het punt hem te verkopen: hij heeft niet het karakter dat ik graag zou willen, dat Woody wel heeft! Bovendien was ik door mijn man helemaal verliefd geworden op arabieren en al wat Tender is, een arabier is het niet (de correcte omschrijving luidt: een door en door domme WPN'er)!
Inmiddels heeft Ten laten zien dat 'ie wel over karakter beschikt, maar niet het karakter van Woody. En het is aan mij om te kiezen wat ik doe: accepteer ik dat en gun ik het paard een lekker leven (elke dag in het land en een eerlijke behandeling, zowel onder het zadel als verder), of verkoop ik hem met alle onzekerheden van dien om zelf een paard te kopen dat beter bij mij past?

Ja, inderdaad, moeilijke keus!!! Ik kan het toch niet maken om dat beessie de dupe te laten worden van mijn wisselvalligheid?? Kan hij er wat aan doen? Hij is zoals hij is!

Ik weet het niet! Voorlopig vermaak ik me nog kostelijk met hem: heb plezier in het rijden, leer zelf erg veel, lach me dood om dat gekke paard en ben best wel gek op hem. Toch zegt mijn gevoel dat hij ooit weg zal gaan, eenvoudigweg omdat ik met hem die band niet voel die ik met Woody wel voel. ik weet het echt niet! Maar wil geen verkeerde keuze maken. HELP!!!




_________________
Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tender op 2001-05-16 15:12 ]</font>



Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 08:56

Gekke Lov!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:28

hey Odi, wat leuk!
Je naam komt me nog vaag bekend voor ( Bloos sorry).

Tender heb ik inderdaad verkocht (voorjaar 2003) en vwb zijn nieuwe baasje had ik geen betere keuze kunnen maken.

Woody leeft helaas niet meer, januari 2005 heb ik afscheid van hem moeten nemen. Ik mis hem nog elke dag.

Ondanks dat we (mijn man en ik) nog steeds paarden hebben, is er op dit moment niet één die mijn hart echt doet smelten, en dat voelt leeg....

Dromen en doelen zijn er dus wat dat betreft op dit moment ook niet meer voor mij, tenzij...
...ja, misschien toch wel, de droom dat er ooit nog weer een paard op mijn pad mag komen, dat mij hetzelfde gevoel geeft als Wood...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers