dromen, idealen, doelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 21:28

Ik was een onwijs Fanatieke springruiter en reed ook SGW met Floor het paard waar Wilona het al overhad.
Ik ben dus ook met haar gevallen gewoon tijdens een concour daar heeft ze een slecht voorbeen aan overgehouden en na die val duurde het ruim 2 maanden voor ik weer in het zadel zat.
zodra ik een hindernis zag werd ik helemaal paniekerig nooit meer springen dus zelfs over gedacht om te stoppen maar daarvoor was ik toch te fanatiek.
Ik ging me wat meer bemoeien met het inrijden van paarden.Daarna werden ze verkocht zo ging ik ook aan de gang met een 2.5 jarig ruintje.
Mijn isntructeur noemde 'm spottend die haarbal.
Ik vond 'm wel grappig.
beertje,balletje etc. werd ie genoemd door mensen op stal en ik deed net zo vrolijk mee hij zag er niet uit was flink ziek geweest (wobbler) en had totaal geen spieren behalve een hangbuik.
maar toch het was zo'n vriendelijk paard en soms dan kon ie zo mooi gaan door dat weiland en hij was heeeeeeeeeeel slim.
Jammer dat ie niet door een klinische keuring zou komen door die wobbler.

Ondertussen werd ie steeds sterker door het vele wandelen en longeren.
Tja ik werd verliefd.
Er zouden mensen komen kijken om 'm als recreatie paard te nemen mijn vader kreeg door dat ik het erg jammer zou vinden als deze weg ging en hij werd mijn kerstkadootje.
Het lelijke eendje werd een zwaantje nadat ie meer spierenkreeg en hij bleek nog eens super bewegingen te hebben.
Mijn instructeur is de enige die na een jaar zei meisje hij gaat super dat had ik nooit verwacht achter die haarbal.
Inmiddels kwam ie wel door de kninische keuring heen en ben ik binnen het jaar naar de M1 gegaan wie had dat ooit kunnen voorspellen ikke als dressuurruiter *LOL*

Ikzelf ben ook erg veranderd ik ben rustiger geworden heb meer geduld en ik kan doen en nadenken tegelijk.
ook heb ik meer ervaring.
was ik voor 5 jaar terug nog verongelukt met een arabier houd ik nu op de grootste etters m'n hoofd koel.

Er is een 2de pony bijgekomen omdat die afgemaakt moest worden omdat ie gek was.
met geduld heb ik haar toch onder het zadel gekregen.
Met die merrie heb ik zo'n band gehad dat was heel raar maar ik had altijd een gevoel van moederrol over haar ze volgde me overal en hinnekte meteen als ze me zag met Lottie heb ik meer het maatjes gevoel.
die arabier was echt een buitenpaardje vond dressuur niets aan ik heb haar nu verkocht aan iemand die endurance met haar gaat rijden en heb er ondanks dat ik haar mis geen spijt van die verkoop gehad.
Lottie is echt m'n maatje die gaat niet meer weg.
als we vast zouden lopen blijft ie misschien voor m'n nichtje en dan ga ik wel een paard van een ander erbij rijden ofzo wil toch wel blijven starten maar ach zeg nooit nooit had ook nooit verwacht dat ik niet meer zou durven springen......

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495 en 39 bezoekers