respect krijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 14:11

wie heeft er ook ervaring mee?
lucy heeft dus daar zijn we nu achter weinig respect voor de mens de zweep en de omheining
ik krijg nu dus longe-les met haar en daar zijn we er achter gekomen nu gaat het wel weer wat beter ,maar het is wel moeilijk om mee om te gaan ik moet dus heel goed met haar contact houden en heel consequent met haar omgaan maar oook op een vertrouwde manier.
wie heeft zo'n situatie ook meegemaakt en heeft voor mij tips om dat respect terug te krijgen

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:50

Kom ik weer met mijn NH gedoe, misschien vind je het niets. Het heeft mijn paard en mij een heel stuk verder geholpen. Advies koop het boek van Emiel Voes, kost iets van 45 gulden (niet dat het Voest-boek heilig is maar dan heb je wat handvaten over het hoe, wat en waarom). Ga daar mee oefenen en neem op een later tijdstop een paar keer Voest-les aan huis. Een aantal spullen die je nodig hebt kun je gemakkelijk zelf maken. Het valt dat uiteindelijk best mee wat de kosten zijn.
Ik ben er al een tijd achter dat je echt geen respect krijgt door slaan met de zweep of door een schop te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 19:57

Ik ben de problemen op dat vlak te boven gekomen door een eigen mix van freestyle-stijlen toe te passen. Wat ik doe heeft nog het meeste weg van de methode van Monty Roberts. Als leidraad heb ik het boek "Het paard als partner, 6 visies op Natural Horsemanship" gebruikt.

Sonja

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 15:53

Hmm, heb dat NH ook eens geprobeerd, mijn knollie heeft alleen respect voor de zweep als ie losloopt. Dus ikke oefenen dmv lichaamstaal van me afdrijven(is de bedoeling dat als ik op zou houden hij naar me toekomt) klein probleem bij toepassing van deze methode is dat mijn knol daar geen zin in heeft dus van me wegloopt rechtstreeks naar het hek, erover en dan lekker zo van nananananaaa gaan grazen. Bij andere paarden heb ik het wel zien werken, dus het is wel het proberen waard denk ik.(dat NH dus )

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 17:24

met Warre, onze jongste, hebben we wat claus hemphling oefeningen gedaan, en daar hadden we snel resultaat mee!!!
Zie zijn boek: Natuurlijk paardrijden.
Ik heb dat boek van Monty roberts gelezen, en dat lijkt me ook wel een goede methode, maar die hebben we zelf niet uitgeprobeerd.

Maar zo die oef. van Hemphling vanop de grond, met wegjagen en je paard vervolgens zelf tot bij jou te laten komen helpen ontzettend goed, en dat gaat bij gelijk welk paard!

Succes!!

groetjes

Aglaranna