kur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 12:20

ik ben dus bezig om een kur op muziek te maken met Honey. De kur zelf is niet het grootste probleem, de muziek echter wel.
Ik heb zelf een aantal mogelijkheden bedacht:
1. Riverdance
2. Efteling
3. Andrew Lloyd Webber (musicals als Evita, Phantom, Cats)
4. Pepper laten componeren.
Wat vinden jullie?

Dan nog iets.
Kan ik beter eerst een kur in elkaar flansen en dan de muziek, of eerst de muziek, en daar de kur op maken?
Greetz stef

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 12:26

ik zou eerst de kur doen en daar de muziek op afstemmen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 12:26

het belangrijkste in een kur is nog steeds het rijden Haha! en niet de muziek. De muziek ondersteund hetgeen je ziet.

Als je de mogelijkheid hebt maak dan eerste een kur en laat Pepper de muziek componeren. Je zult nl. zien dat het heel erg moeilijk is muziek te kiezen die precies in het juisten tempo ligt. Bovendien vang je dan meteen alle tempowisselingen op in je kur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 12:40

Inderdaad, eerst je proef maken, en timen etc, en dan daar de muziek bij zoeken. Ik heb bestaande muziek gebruikt, die een kennis met een mengtafel netjes gemixt heeft zodat de overgangen mooi doorklonken. Van die popnummers, uitgevoerd door een orkest, dat klonk erg goed. Maar als je het kan laten componeren klinkt het nog beter denk ik. Dat wordt dat "Honey's symphonie", laat je er ook singletjes van persen?? Haha!

Heb zelf de 1e x gereden op Eloise, wat Anky in Den Haag nog voor de draf had, zat ook een mooi saxofoonstukje voor de stap in, dat scheelde mixen, en op "I want it all" van Queen.
En Pas-de-deux op "mother and child reunion" wat in de originele uitvoering overigens een beetje reggea achtig is, maar wij hadden een heel snelle uitvoering te pakken en hebben het al drafmuziek gebruikt, dan de stap op "License to kill", galop op iets van Fleetwood Mac en nog een drafstukje op een heel mooi cellogedeelte uit "River High Mountain Deep

Kur rijden is errug gaaf! Haha! Cool

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 12:46

Er zijn cd-tjes te koop bij oa horselover waarop gewoon een aantal kant en klare kurtjes staan....die gebruiken we ook 's zmoers met de ponykampen voor de kids. Heel handig en professioneel in elkaar gezet, geen gesruts en er zit altijd wel iets bij wat je leuk vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 12:53

en wat dacht je van al die Symphonic Pop CD's. Daar zijn hele series van. Allemaal pop muziek uitgevoerd door grote orkesten.

Voor een snelle kur kun je daar heel makkelijk je muziek vandaan plukken. Eventjes pitchen, knippen en plakken en klaar is je kur. Je hebt dan wel een mengtafeltje nodig.

Nog mooier is je muziek laten componeren in CuBase.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 13:18

Ik heb geen verstand van kuren enzo, maar een liedje van de bokteling ofzo lijkt vast hardstikke schattig met een kleine Honey.
Het idee, een schattig liedje en een schattige ponie, die schattige dingen doet.
Dromen zie het al voor me!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 16:08

daar zit ik dus mee jantina, ik denk dat dat snel als kinderachtig gezien wordt
(taaa tata taaa tata tatata) en dat is dus net niet de bedoeling