dromen, idealen, doelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 09:41

4 Jaar geleden was ik op zoek naar een veulen het liefst een Quarter of een Paint. De prijzen waren in verhouding met de KWPN'ers zo hoog dat ik de waardeverschil te groot vond. Dus besloot ik te zoeken naar een E-pony. Ben toen tegen een veulen aangelopen die ik ontzettend leuk vond, toen ze boven de 1.70 kwam ben ik gestopt met meten (ik wist wel dat ze groot zou worden). Inmiddels is mijn paard 5 en maak ik heerlijke bosritten met haar. Graag had ik met haar "western"wedstrijden meegedaan maar het lukt me niet om haar van de trailerangst af te helpen.

Of ik zelf veranderd ben? JA.
Vroeger bij de pony's heb ik Z gesprongen en M dressuur gereden. Deed de pony niet wat ik wilde, hoe klein ik ook was het moest en zou gebeuren. Nu, ben ik helemaal omgeslagen. Doe o.a. aan freestyle, NH en ga heel anders met dit paard om. Of het beter is weet ik niet. Maar door het "moeilijke" karakter van mijn paard ben ik wel genoodzaakt om andere manieren uit te proberen. Daarom vind ik mijn paard ook geweldig, alle doelen die ik voor ogen had willen niet lukken (vanwege trailerproblemen). Inmiddels heb ik door haar zoveel over karakters van paarden geleerd en dat vind ik dus geweldig.

Ik heb tijdens buitenritten aanbiedingen gehad voor mijn paard (zij is gefokt op springen en ik rijd er western mee). Voor dat geld had ik een "top"quarter kunnen kopen. Met dat idee heb ik een dag gelopen, maar ik kan het niet. Wij hebben al zoveel van elkaar geleerd, ik zou het niet over mijn hard kunnen verkrijgen om haar te verkopen. Mijn paard heb ik nu 4 1/2 jaar en telkens laat ze mij weer voor verrassingen staan.


Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:11

Ik was een beetje door oude topics aan het bladeren en kwam deze tegen. En ik ben zo benieuwd hoe het met de dromen, idealen en doelen staat van de bokkers van toen staat en nu, 6 jaar later.

Mijn paard heb ik gelukkig nog steeds en ze is van de trailerangst af. Rij met haar nu 4 daagse evenementen, TREC evenementen en ga regelematig buitenritten door het hele land maken. Westernrijden is voor mij al lang geen ideaal meer, rij nog wel steeds met een westernzadel.
Hoe is het jullie vergaan en zitten jullie nog steeds op Bokt?

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:02

Ja grappig hé.
Het was in 2001 ondenkbaar dat ik heel Nederland zou rondrijden met trailer en mijn paard erin.
Hopelijk horen we van de rest ook nog iets.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 09:40

Lovely schreef:
Deze ouwe doos (zie top of page) zit ook nog steeds op bokt, maar mijn paard niet meer, die is een kleine drie maanden geleden helaas ingeslapen. Dus nee, de belofte dat hij oud zou worden en daarbij blij zou bleven is niet uitgekomen.


Wat erg, gecondoleerd. "Vroeger" hadden we veel contact via Bokt, maar ik ben jou en je paardenverhalen helemaal kwijtgeraakt op Bokt. Ook het verhaal wat bij jouw paard hoort heb ik helemaal niets van mee gekregen.

jantina schreef:
Isolda is ondertussen met pré pensioen, maar staat nog intens tevreden in het land te vreten. Het veulen wat toen nog geboren moest worden heeft mijn dromen ook waar gemaakt.
Ik heb met haar dingen gedaan, waarvan ik toen niet had durven dromen. Dat moet je altijd maar weer afwachten met dat jonge grut.


Fijn dat jouw droom is uitgekomen en zelfs nog meer. Wil dit jaar ook op zoek naar een veulen, een beetje hetzelfde idee als jou. Zodat Odi straks van haar pensioen kan gaan genieten.

Fitzroy schreef:
Hoe het mij vergaan is? Een jaar later was ik idd Z2-dressuur met winstpunten en had ik mijn doel gehaald.
Daarna is Fitz nog op de Hippiade geweest met een andere ruiter. Kort daarna is hij kreupel geworden en afgekeurd voor de sport.
Ik heb hem nog steeds, maar hij doet nu dienst als grasmaaier.
Maar idd, zoals ik toen al aangaf: hij gaat niet meer weg en ik heb er een jong paard bij.


Ook al een leuk bericht, op het kreupel worden na dan. Maar je hebt Fitz nog.

tita schreef:
Sommige dromen spatten uitelkaar als een zeepbel


Je kunt altijd weer nieuwe maken.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:03

Tender schreef:
Dromen en doelen zijn er dus wat dat betreft op dit moment ook niet meer voor mij, tenzij...
...ja, misschien toch wel, de droom dat er ooit nog weer een paard op mijn pad mag komen, dat mij hetzelfde gevoel geeft als Wood...


Ja gek is dat hé. Dat sommige dieren zoveel meer met je kunnen doen dan anderen.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:04

Lovely schreef:
In de tijd dat ik besloot om hem in te laten slapen, heb ik ook weer een nieuwe droom gevormd. Dat droompje moet nog wat groeien, hij is nu 10 maanden, maar we zijn wel al de beste maatjes. Het is een ander paard, maar hij heeft heus wat dingen gemeen met de vorige en dat past gewoon bij mij.


Heb je ergens een foto van hem op Bokt staan?

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: dromen, idealen, doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:21

Nou Lovely dan wordt het hoog tijd om hem te showen.

Vind het zo leuk om te lezen hoe het iedereen vergaan is. Natuurlijk niet de verhalen van de paarden die zijn overleden.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:43

Ben in een sentimentele bui en daarom hoog tijd om dit topic van 17 jaar geleden weer omhoog te halen.
Inmiddels allemaal 17 jaar ouder en 17 jaar verder op Bokt. Dit topic 10 jaar geleden al eens omhoog gehaald, maar hoe gaat het nu met jullie en jullie paarden?
Odi is er gelukkig nog steeds, inmiddels met pensioen en begint grijze haartjes te krijgen niet als ik.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:19

Geen zorgen YellowCorn, over 10 jaar haal ik het topic wel weer een keer omhoog :D .

Suus wat een mooie dood, was je er bij? Ik hoop dat Oot's einde ook zo zal zijn, maar voorlopig nog niet.

35 jaar!!!??? Wat een bijzondere leeftijd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mirriezz, Speirs, wendyh en 23 bezoekers