In de wei gaan en aansprakelijkheidvraagje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 22:50

Dit is (zeker verzekeringstechnisch) een hele moeilijke kwestie. Omdat jouw paard (en al die anderen) met TOESTEMMING van de eigenaar in het land zijn gegaan, ligt dus de verantwoordelijkheid grotendeels bij de eigenaar. Echter als blijkt dat de stalhouder idd nalatig is geweest met het maken van een correcte omheining cq het repareren hiervan en je kan dit aantonen, kan de verantwoordelijkheid wel naar de stalhouder toegeschoven worden.

Hetzelfde geldt als ik mijn paard bv los gooi met jouw paard, en wij zijn er allebei bij en hebben dus allebei toestemming gegeven en mijn paard trapt de jouwe zwaar kreupel dan krijg je van je verzekering waarschijnlijk niets uitgekeerd, omdat dit (volgens de kleine lettertjes) een aanvaardbaar en bewust genomen risico is.

Als jij niet wil dat je paard wat overkomt, zou ik om te beginnen je paard binnen houden, zeker als er een niet deugdelijke omheining om het land staat. Dan je stalhouder schriftelijk (!) aanmanen om de omheining te repareren, zodat jij vooraf (bij evt schade) ingedekt bent qua verantwoordelijkheid.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flettie en 120 bezoekers