Zere knieholtes, welof niet toch laarzen aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Zere knieholtes, welof niet toch laarzen aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:24

Ik heb 2 maanden geleden nieuwe laarzen gekocht. Ikheb ze flink ingelopen en ik rij er nu bijna anderhalve maand mee. Ging best goed, in het begin had ikopen blaren in mijn kneiholtes en blauwe plekken maar dta is inmiddels over.
Maar nu heb ik al sinds vrijdagavond pijn in mijn linker knieholte. Beetje zeurend en maar met vlagen. Zaterdag heb ik nog gereden en voelde ik mijn laarzen toch wel erg goed Lips are sealed
Gisteren heb ikniet gereden en toch doet mijn knieholte nu nog een beeje pijn terwijl ik nu geoon op een stoel zit. Het lijkt weleen spier id te zijn.
Kan ik nu beter gewoon mijn laarzen aandoen vanavond en kiezen opelkaar en rijden of zal ik een inleghakje halen? Maar zakken mijn laarzen dan nog wel verder?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:35

Kan best dat je knieholte flink gekneusd is geraakt bij het inlopen/rijden van je nieuwe leren rijlaarzen. dan ben je nu wel extra gevoelig voor wat druk in je knieholte....
In het kader van je eigen gezondheid zou ik ze dus een tijdje maar even niet meer aandoen en de huid en onderliggende structuren van je knieholte tijd geven zich te herstellen (denk in 2 a 3 weken)....

Je mag ze best aan willen doen hoor, maar dat is wel een beetje Katrien-mishandeling...dan ben je wel een bikkel }>
Maar als je voorlopig toch even geen wedstrijd op het programma hebt, lekker gaan rijden met chaps ofzo...en dan over een tijdje die laarzen weer eens proberen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:35

welk merk/type heb je gekocht als ik vragen mag? Na 2 maanden mag je toch wel verwachten dat ze goed zitten!! Misschien kun je iemand van je ruitersportzaak ernaar laten kijken, en kan hij/zij je zeggen wat je het beste kunt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:00

[quote="Zep"]welk merk/type heb je gekocht als ik vragen mag?[quote]

Petri Windsor

En met dressuurrijden had ik er helemaal geen last meer van. Maar vrijdag heb ik er meegesprongen dus andere beenhouding en toen voelde ik ze dus wel Schijnheilig

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:20

Ik heb die van Cavallo ruim een half jaar geleden gekocht en gister had ik voor het eerst het idee dat ze nu helemaal perfect zaten.
laat ze anders idd ff 2 weken staan met springen buig je je knie-en wat vrerder door misschien dat de rand achter daar nog niet soepel genoeg voor was?

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:22

ik heb hetzelfde gehaad, en de bovenkant van de schacht steeds een beetje ingesmeerd met olie. Werden ze eerder soepel. werkte echt.
olie aan de binnenkant doen nadat je gereden hebt, dan is het goed ingetrokken de volgende keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:22

Doordat je met springen wat korter zit, heb je natuurlijk meer druk in je knieholte, ik zou als je gaat springen gewoon een inleghakje erin doen, niet jezelf gaan mishandelen, door door te drukken.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:50

waar kun je zulke inleghakjes halen? gewoon bij de schoenmaker of ook bij de ruitersportzaak?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:04

* Ellen * schreef:

Citaat:
waar kun je zulke inleghakjes halen? gewoon bij de schoenmaker of ook bij de ruitersportzaak?

De ruiterportzaak verkoopt ze in elk geval, en sommige schoenmakers ook wel.

Wat al genoemd is, is het "probleem" van met kortere beugels rijden.
Ik heb ook een paar laarzen die prima zitten als ik er dressuur mee rijd, maar met opstijgen doen ze altijd pijn in m'n knieholte.
Ook al zoiets dat je niet zo gemakkelijk kunt verhelpen, tenzij ik de laarzen korter laat maken, maar dan zitten ze waarschijnlijk weer niet lekker tijdens het rijden
Je kunt inderdaad met springen even een inleghakje gebruiken, of een alternatief zoeken voor je laarzen tijdens het springen.
Normaal gesproken zijn laarzen na een paar maanden intensief gebruik toch wel ingelopen, dus ik vrees dat je voor tijdens het springen toch even een "noodgreep" zult moeten doen Knipoog

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:08

Toen ik mijn Petri's kocht werd mij gevraagd of ik meer sprong of dressuur rijd. Ik vroeg waarom ze dat wou weten en toen zij ze dat ze voor het springen over het algemeen laarzen verkocht die net wat lager zitten dan dressuurlaarzen ivm andere beenligging. Jij zult ze dan wel in haar ogen op dressuur gekocht hebben. Ik zou ze dus alleen dragen bij dressuur en misschien kun je he over 3 maanden (als ze echt ingelopen / gerden) zijn weer eens met de laarzen proberen. Tot die tijd dsu chaps.

Succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:50

Eigenlijk zijn leren laarzen vreselijk. Mijn laarzen zitten eindelijk heerlijk Maar aan de binnenkant daar waar het leer knikt rond je enkel begint het leer een beetje door te slijten. Missschien rijdt het wel super met van die airco er ingebouwd maar eigenlijk ben ik toe aan vervanging. En om eerlijkte zijn moet ik er niet aan denken, nieuwe laarzen, au au au Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 00:15

Ik moest even denken aan een aflevering van "Ruby Wax meets England" waarin Ruby Wax in een nieuw aangemete engels rijkostuum over een grote horse-show rondbanjert, compleet met tweed jasje en nieuwe leren laarzen. Vanwege de laarzen is dat banjeren meer strompelen, en op een gegeven moment moet ze de living van de vrachtagen van een of andere springruiter in, en dat gaat maar met heel veel moeite.

Dus zij zit daar een beetje te schelden op die laarzen, en vraagt:
"how on earth do you people bend your knees in these things??"
"Those are for dressage riding. We use shorter ones and then we don't have any trouble with it"
"But then how do the dressage riders bend their knees??"
"oh, quite simple, they don't!'

*LOL* Cool

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 22:11

ik heb gisterochtend inleghakjes gekocht bij mn schoenmaker en ´s middags aangehad tijdens de wedstrijd. dat is me heeel goed bevallen.
normal als ik reed zat er altijd een beetje ruimte tussen de zool en mijn hak. nu niet meer en dat rijdt gewoon super