Welk dressuurzadel voor paard met hoge schoft !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Welk dressuurzadel voor paard met hoge schoft !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 17:22

Hallo,

Ik ben opzoek naar een dressuurzadel ,maar ik weet totaal niet welke richting ik op moet.
Het zadel zou op een paard moeten passen met een hoge schoft.

_Welk merk voor hoge schoft??
_Welke kamer breedte

Groetjes:Corina

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:34

Ik heb er heel lang over gedaan om een goed passend zadel voor Gabber te vinden. Hij heeft nl. ook een behoorlijk hoge schoft. Ik heb nu de Kieffer Wien. Hij ligt zeker 5 a 6 cm boven de schoft. Perfect dus

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:40

Je kan natuurlijk een zadelverkoper bellen en vragen of hij komt met een aantal modellen en dan gaan passen. Een goed passend zadel vinden vergt kundigheid en zorgvuldigheid . Dit is via het internet moeilijk in te schatten en de meeste zadels hebben verschillende boombreedtes waaruit te kiezen valt.
Je kunt ook een goede zadelmaker laten komen en een zadel laten maken voor je paard . Dit is niet echt veel duurder dan een gemiddeld A merk ( KN , Barnsby , etc. ) . Zelf heb ik goede ervaringen met Daaleman.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:41

SuzanneH schreef:
Je kan natuurlijk een zadelverkoper bellen en vragen of hij komt met een aantal modellen en dan gaan passen. Een goed passend zadel vinden vergt kundigheid en zorgvuldigheid . color=black][/color]


Hier ben ik het helemaal mee eens. Wat op het ene paard geweldig ligt, kan op het andere echt bagger liggen. Laat gewoon iemand langskomen met een hoop zadels, dan kom je er vast wel uit! Succes Lachen