nu altijd de peesbeschermers om of niet?

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:53

Wat Ikke zegt, daar kan ik ook nog wel in meegaan. Ik heb nu twee enduranceritten gereden en er is me al een paar keer de vraag gesteld waarom Ameretto dan eigenlijk peeskappen en kogelbeschermers om heeft. Bij endurance wordt het namelijk afgeraden om iets om de benen te doen: tijdens zo'n rit gaat er veel zand tussen zitten, wat kan gaan irriteren en schuren. Voor een uurtje is dat niet zo'n probleem, maar wel als dat een paar uur lang gebeurt.

Voorlopig (in klasse I) blijf ik er nog wel mee rijden, 'normale' lange buitenritten van een paar uur rijd ik er ook mee en dat gaat ook prima. Ik vind het toch wel een veiliger idee. Maar mocht ik ooit klasse II gaan starten, dan wil ik het toch zonder beenbescherming gaan proberen. Ameretto is van zichzelf al vrij voorzichtig, en een paar uur lang irritatie onder die peeskappen lijkt me gewoon niet echt prettig voor een paard.

Maar voor in de les lijkt het me geen overbodige luxe. En dat ze er onvoorzichtiger van worden? Neuh, lijkt me niet. Ameretto gaat niet ineens z'n pootjes hoger optrekken boven een hindernis als-ie z'n peeskapjes niet om heeft Knipoog.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 21:24

Wat ik hierboven al zei, is vandaag bewezen. Drie uur lang met neopreen beenbeschermers door regen en blubber gereden, waardoor Ameretto lichte huidirritatie opliep. Te vergelijken met luieruitslag, oftewel het 'schrale billetjes-syndroom'. Voortaan geen beenbescherming dus meer bij de endurance... Maar met springen houdt-ie ze om!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie