nu altijd de peesbeschermers om of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:43

ikke schreef:
Waarom? Alles wat je eraan knoopt zonder een goede reden kan alleen maar problemen veroorzaken, zoals schuren en iritatie, zonder dat het iets nuttigs toevoegd. Zelfs bij het springen kun je je afvragen of ze nut hebben, zeker als je niet erg hoog gaat springen.
Dat ze er onvoorzichtiger door worden kan ik me wel iets bij voorstellen, hoewel ik het niet hard kan maken.


Ben ik het gedeelte lijk mee eens maar toch je paard zal een ongelukkig springen en zijn pees voor raken met zijn achterbeen. Nou ja dan sla je jezelf voor je kop. Juist met lage sprongen loop je meer risico op verwondingen dan hoge paarden willen namelijk nog wel eens te voer afgaan en daardoor een rare sprong maken. Ik neem te nimmer en nooit risico met benen die zijn echt heilig voor me maar ik pak ze niet overdreven in. Hou erg rekening met zwellingen enz...

ik rijd ALTIJD met peesbeschermers (tenzij in de proef) vorige week heeft hij weer bewezen waarvoor ze zijn. Met inrijdne was hij lastig bokken en slaan. Erna kwam ik er dus achter dat hij zich behoorlijk geraakt had op het voor been net NAAST DE PEES. Nou ik hem me lesje weer geleerd.
In de proef neem je toch minder risico dan met inrijden.

Springschoenen vind ik irri dingen ze klapperen vaak en dat is zeeer irri voor je paard en jezelf. Ik zou er alleen mee rijden als hij zich idd na de sprong aantikt. Een paard wat goed land heeft in princiepe die dingen NIET nodig.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS



UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:46

nicolietje schreef:
Peesbeschermers zijn open aan de voorkant dus als je paar een balk raakt voelt hij het net zo goed.

ze kunnen toch ook aan de achterkant een balk raken???????
[/quote]

maar aan de voorkant zitten minder belangrijke pezen die het goed bewegen mogelijk maken. Die dingen heten niet voor niet PEESbeschermers.

Ze kunnen wel met achterbeen de balk raken die naar voren schiet of het achterbeen tegen het voorbeen aan slaan.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:56

Idd met endurance ritten zou je ze weg kunnen laten ivm al het zand en de lange tijd. maar als je paard een beetje lomp met zijn benen is zou ik het risico niet nemen.

Je zou ze tussendoor op de stop ff af kunnen doen en ook even kunnen koelen. En controleren op schuurplekken.

Advies: Neem goed passende dingen dat voorkomt ook en hoop problemen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers