Doorbetalen bij kreupelheid van paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:57

niet alleen de lusten, ook de lasten. voor niets gaat de zon op.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:48

Cody"]
[quote="Desiree schreef:
niet alleen de lusten, ook de lasten. voor niets gaat de zon op.

Maar zoals in mijn geval dan. Ik betaal per maand 1/3 van het stalgeld. Madeleine betaalt 2/3 omdat we dat nu eenmaal zo afgesproken hebben omdat zij werkt en ik nog studeer.
De eigenaresse van Aldira betaalt bijna niks. Madeleine en ik betalen namelijk stalgeld aan hen (ze zijn eigenaren van Dira en pensionstalhouders - dus pure winst) + strooisel + voer + binnen en buiten laten zetten. Zij betalen hoefsmid, wormkuur en evt. dierenartskosten.
Bovendien moeten Madeleine en ik wel elke dag paddock of weiland schoonmaken. Of het beest nou kreupel is of niet.
Toen Aldira te kort bekapt was voor de tweede keer had ik wel zoiets van: als ze nu weer lang stilstaat betaal ik niet.
Jammer dan, maar ik ben geen stalhulpje die nog betaalt ook en er niks voor terugkrijgt.
[/quote]

Wat jullie doen lijkt meer op een leasecontract. maar dan rijdt de eigenaresse er zelf neem ik aan nooit op. bij ons op stal kun je ook leasen, maar de stal en zo wordt voor je onderhouden. Ik geloof dat de mensen die jij daar beschrijft een beetje profiteurs zijn.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:50

Merilyn"]
[quote="Sonja schreef:
Wat betreft de reactie "je mag blij zijn dat je op een ander paard mag rijden".... *LOL* De eigenaren waarvoor ik gereden heb, mochten blij zijn dat ik op hun paard wilde rijden. Heb me er vaak genoeg voor laten betalen.

Reactie: je zegt toch ook niet tegen de staleigenaar: ik betaal niet want m;'n paard is kreupel..... ja goeiedag he, dat slaat helemaal nergens op. Met een staleigenaar heb je een totaal andere overeenkomst.

Ik heb zelf in beide posities gezeten: jarenlang bijrijder geweest, nooit een cent betaald, wel zelf geld ervoor ontvangen. Ook nooit geen bal te zeggen gehad over die dieren.

Inmiddels enkele jaren eigenaar, en bijrijders hoeven bij ons geen cent te betalen. Sterker nog, die worden regelmatig verwend met leuke uitstapjes naar bv bos en strand, en laatst nog een compleet verzorgd lang weekeinde paardrijden in de Drunense Duinen. Gewoon als dank voor de goede zorgen.
'k Zou het echt niet anders willen.


Ik ben het helemaal met Sonja eens.

Ik zou niet eens geld kunnen vragen aan een bijrijder om te rijden, laat staan dat mijn paard kreupel zou zijn. Het is mijn paard dus ook mijn mijn kosten.
[/quote]

als mensen niets voor mijn paard over hebben, dan mogen ze er ook niet op rijden. heel simpel. Het is een eer en een voorrecht om op mijn paarden te mogen rijden. En niet andersom. Ja, Anky van Grunsven mag gratis op mijn paarden rijden. DAN ben ik wel vereerd. Maar Sonja zou er voor moeten betalen. Dat is het verschil.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:38

Sonja"]
[quote="Desiree schreef:
[ Het is een eer en een voorrecht om op mijn paarden te mogen rijden. En niet andersom. Ja, Anky van Grunsven mag gratis op mijn paarden rijden. DAN ben ik wel vereerd. Maar Sonja zou er voor moeten betalen. Dat is het verschil.
[/quote]

Tja, in zulke eigenaren ben ik nooit geinteresseerd geweest. Zal wel nooit gebeuren ook niet.... Iets zegt me trouwens dat Anky ook afhaakt... *LOL*


Je weet niet wat je mist, grinnik! Als anky geen paarden had om op te rijden, zou ze vast ook wel op mijn paarden willen rijden, ook al zijn die niet zo goed als die ze nu heeft.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 09:14

Esther"]
[quote="stokpeerd schreef:
Ik zou alle mensen die een paard of pony willen en het niet voldoende tijd kunnen geven of betalen wel eens door elkaar willen rammelen!

Als ikzelf van te voren zou bedenken dat ik niet de volledige kosten en aandacht zou kunnen geven aan mijn paarden dan zou ik er niet aan beginnen. net zoiets als een hond nemen maar nooit thuis zijn.

gebruik je verstand en koop pas een paard als je het financieel en kwa tijd kunt opbrengen!!!


Jij gunt dus mensen zoals ik geen eigen paard. Ik werk hard om o.a. mijn paard te kunnen onderhouden, en dat kost nou eenmaal veel tijd omdat ik ook nog eens zo'n typetje ben die je niet de hele dagen ergens binnen moet opsluiten. Dus ik ben regelmatig op pad, ok mijn keuze. Maar ook mijn keuze om iemand anders ook blij te maken dat ze een paard kan rijden en verzorgen.

Ik ben wel 4 keer in de week bij mijn paard, twee keer komt mijn bijrijdster, ik zorg er dan toch voor dat hij voldoende aandacht krijgt, ook al is het niet alleen van mij. Mijn paard heeft daar geen problemen mee hoor.

En ik heb mijn paard pas gekocht toen ik er zeker van was dat ik hem niet binnen een half jaar weer zou moeten verkopen wegens geldgebrek o.i.d.
[/quote]

ja, daar ben ik mee eens; om een paard te onderhouden moet je hard werken, door het werken heb je minder tijd en dan kunnen sommige mensen best een bijrijder gebruiken. En aangezien die meeprofiteert van het rijden van een particulier paard, mag die ook gerust meebetalen. Het zou van de zotte zijn dat een bijrijder lekker ervoor kan kiezen om parttime te werken en lang leve de lol op het paard van iemand anders rijden voor niets, terwijl de eigenaar zich te barsten werkt. Ik vind dat niet erg sociaal.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:00

irene schreef:
Ik mag toch wel verwachten dat iemand er iets voor over heeft om mijn paard te rijden??? of denk ik nu zo verkeerd Verward Verward Verward


nee! als mensen er niets voor over hebben om op jouw paard te rijden dan moet je ze er bij weglaten! ik ben het geheel met je eens hoor.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:59

Sonja"]
[quote="Vippie schreef:
Dus een paard wat ziek of kreupel is heeft ineens geen verzorging meer nodig?
Viv


Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig waar je DAT gelezen hebt.... Is natuurlijk stierenpoep van de bovenste plank.
Als je even beter kijkt, zie je dat ik me ernstig afvraag waarom iemand door moet betalen als íe niet op dat dier kan rijden. Als je daar de conclusie aan verbindt dat dat dier dan niet verzorgd hoeft te worden, kan ik je even niet meer volgen, maar dat kan best aan mij liggen.... Koe
[/quote]

Ik denk inderdaad dat het aan jou ligt Sonja, hahaha! Het is toch logisch? voor niets gaat de zon op. Voeren van een paard is niet gratis, dat kost geld. en ook al loopt hij niet, hij blijft geld kosten. het hoort er allemaal bij.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, ulaantje en 71 bezoekers