Springen ter afwisseling voor dressuur?

Moderators: SayaJones, Apple, Neonlight, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Qiana

Springen ter afwisseling voor dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 16:12

Ik merk dat velen onder jullie zowel aan dressuur als springen doen. Voor het springen heb je natuurlijk wel wat dressuur nodig. Zelf doe ik voornamelijk aan dressuur, wat ook best past bij mijn paard (vooral dressuurbloed, cf. Balzflug). Ze gaat ook zeker één maal per week wandelen, geregeld buiten uitstappen na het rijden, longeren, etc. dus het is wel redelijk afwisselend. Nu vroeg ik mij af of het goed zou zijn om haar ook af en toe te laten springen ter afwisseling (bv. vrij springen, want zelf heb ik niet echt veel springlessen gehad). Ik weet echter niet of ze hier aanleg voor heeft. Is het belangrijk dat ze met een juiste techniek springt (of doe je anders meer kwaad dan goed)?

Met hoeveel sprongetjes begint men dan best, want ik veronderstel dat het misschien wel belastend is voor de gewrichten in het begin als het paard het niet gewoon is? Welke hoogte kan elk paard zeker springen, zelfs indien het vooral een dressuurpaard is?

Bedankt voor jullie tips!
Joke

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie