Antoine de bodt wie kent hem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Antoine de bodt wie kent hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 09:27

Desiree vertelde me over hem, maar ik zou willen weten waar ik wat meer info over hem zou kunnen krijgen. wie kan mij helpen?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 09:45


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 09:45

Zie o.a. www.hoefkatrol.com en gebruik de zoekfunctie hier op bokt, dan zul je aardig wat te weten komen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:08


Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:12

Ik heb 1 x les gekregen in zijn systeem en ik ga er ook verder mee.

Tja, ik zal wel het hele verhaal vertellen hoe ik met antoine de bodt in aanmerking ben gekomen.
Iemand bij mij op stal heeft een kwpn-er en die liep nooit zo mooi. een hele rare galop en korte gangen. Op een gegeven moment kreeg dat paardje een peesblessure en stond hij een tijd stil. Toen mochten ze hem weer gaan rijden en hadden ze de hulpingeschakled van een fysiotherapeut, om hem weer een beetje soepel en om mooie gangen te creeren. Toen kwam zij tercht bij antoine de bodt. Er zou van hem een clinic zijn ergens, waar zij aan mee kon doen met d`r paard. Dat heeft ze dus gedaan en dat was zo anders rijden maar haar paard ging er helemaal door swingen! je zag het verschil. Als ze gewoon reed liep ze heel kort en deed ze het op DE manier, dan verruimde ze veel meer en zag het er veel vloeiender uit. Toen ze terug kwamen van die clinic, wilde ze er toch verder mee gaan en er les in gaan nemen. Maar ze wilde het met een paar anderen doen. Toen dachten ze aan mij. Ik heb een pony die altijd stijf is een een gegantische kop op ze nek heeft. Ze vroegen toen aan mij of ik ook een x les wilde, nou en ik ben voor dat soort dingen altijd wel geinteresseerd. De dag erna, zou zij aan mij gaan uitleggen hoe het moest, en wat je precies moest doen. Nou, je moet je buiten teugel helemaal kort en strak nemen, aan je binnenteugel mag je niet zitten. Dan moet je voelen wanneer hij weer met z`n hoofd naar voren wil. Dat is vrij moelijk. En als je weer hebt toegestaan, dan moet je hem weer oppakken en weer ze hoofd helemaal naar buiten trekken. Als je dag doet, dan zie je het verschil van lopen. als hij met ze hoofd lang loopt, dan stapt ie gewoon. en als je de teugel kort houd, naar buiten gestelt, dan gaat ie ze benen helemaal vanuit ze schouder neerzetten. je ziet helemaal die schouder naar voren gaan. En als je dan voor hem gaat staan, dan zie je dat hij in z`n lichaam helemaal recht is, behalve met z`n hoofd maar verder is heel het lichaam over 4 benen verdeelt. echt heel raar om te zien! En later krijg je dan nog andere oefeningen waardoor hij weer met z`n hoofd recht loopt, en een mooie ronding in z`n hals krijgt. En we hebben een pony op stal, die nooit vooruit te branden is, die loopt nu het hardst, en die had ik nog nooit rond zien lopen, en die loopt nu Perfect. Heel mooi met een rond halsje.

Die vrouw die dus die clinic heeft gedaan, heeft mij les gegeven. Ik vond het in het begin heel raar want ik wist niet precies wanneer je moet toestaan. Ik voelde niet wanneer dus daardoor ging fleur zich niet ontspannen. Maar je moet je binnenteugel helemaal lang laten, en je buiten teugel helemaal strak en je hand heel hoog. Dan loopt fleur helemaal met d`r hoofd tegen het schot aan naar buiten, maar als je vor d`r staat, staat ze met heel d`r lijf recht en is het gewicht op 4 benen verdeelt. Echt heel raar om te zien. Ze gaat ook als ze stapt, meer vanuit d`r schouder d`r benen optrekken. Op een gegeven moment, voel je dat je paard weer recht me z`n hoofd wilt, en dan moet je toestaan. En dan iets van 5 sec later weer oppakken. Ik vond het heel leuk om te doen en ik was ook snel anderhalf uur bezig. Als ik klaar ben met school, komt er een vrouw langs die daarin les geeft. ben wel benieud. Fleur werdt er heel soepel door, alleen ik heel stijf. k ben 2 jaar geleden van een pony afgevalllen buiten op een stoeprand en ben daardoor last van me rug gaan krijgen. En omdat je hierbij zo naar voren zit, moet je je rugspieren trainen en daardoor kreeg ik heel erg last. Maar als je het eenmaal gewendt bent, dan zal het wel minder zijn.

Ik hoop dat je zo er wat meer over weet. als je nog meer vragen hebt, kun je me wel Pben!!! Haha!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:49

Ik ben ook naar clinicen van Antione de Bodt geweest en het is geweldig.
Hij heeft een rijmethode om hoefkatrol als het ware te genezen, maar ook rugproblemen, en zoals hiervoor werd beschreven. het is geweldig om te zien hoe die man paarden traint en al resultaat zien bij de eerst les,
*LOL*