leren laarzen krimpen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

leren laarzen krimpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 07:38

Ik heb dus nu 1.5 jaar leren laarzen van Petrie, de zolen zijn dus al stuk, maar er is nog iets raars aan de hand: ze krimpen!!!
Als het warm weer is, en ik heb ze aan, dan passen ze goed. Doe ik ze uit, laat ik ze drogen, dan zijn ze echt wel een paar cm gekrompen. De schacht is gewoon veel nauwer.
Volgens de mensen van Pegasus Ruitersport is dit niet normaal. Wie heeft hier ook last van??
Ik kom er gewoon haast niet in als ze weer eens gekrompen zijn, en dan zitten ze ook eerst een tijdje vreselijk, het vel puilt eroverheen.
En om nu van die dure spanners te gaan kopen, daar voel ik ook niet veel voor. Dus iemand een ander idee???? (colaflessen erin hoeft ook niet, die hebben een omtrek van minder dan 37 cm!!, dus te weinig).

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.



germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 08:36

Ik mest niet uit met m'n laarzen, die zijn puur om te rijden. Het profiel in de zool is dus nog volledig intact, ik wacht op ander laarzen (he Ineke!!!!!), dan ga ik met de mijne beklag doen. Dus die zool had niet stuk moeten zijn met 1 keer in de week gebruik.
En verder, spaflessen zijn nog smaller, dus dat werkt ook niet. Het is gewoon een erg lastig probleem. Ik heb er in de winter ook last van, maar niet zo erg. Ritsen erin laten zetten wil ik niet.
Het is bij mij namelijk alleen een probleem om erin te komen. Tijdens het rijden rekken ze weer uit en dan kan ik ze zo weer uittrekken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 09:41

mijn laarzen staan in de garage, dus ook niet verwarmd. En nee, de zool is niet bij de stiksels stuk, maar precies tussen de bal en de hak, een rechte lijn, daar waar even geen profiel zit. Beide laarzen op dezelfde plek, zelfde scheur. Dit is niet het buigpunt van de zool, maar volgens de schoenmaker staat er spanning op, en daardoor zijn ze gescheurd. Het zijn kunstof zolen (leer wilde ik niet)Ik moest er van hem maar mee terug gaan naar Divoza, het was een constructiefout. Maar ik kan m'n laarzen niet missen, dus ik wacht nog even op de laarzen van Ineke die ik over zou nemen, dan ga ik ermee terug.
Ik dacht altijd dat laarzenspanners rond de 100 gulden waren, althans die houten. Ik vind het echt heel vaag, het scheelt zo veel als ze krimpen. En met rijden rekt het ook wel weeer op, maar het is gewoon een drama om erin te komen en om er eerst mee tee rijden. Je krijgt gewoon kramp in je kuiten, zo strak zitten ze dan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 11:08

Mijn plastic laarzen passen wel altijd, dus dan is het toch raar dat die leren problemen geven??

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 18:26

Die van mij zijn NIET te KLEIN, als ik ze een half uur aanheb is het goed, het is ALLEEN lastig met aantrekken, dan zijn ze echt nauwer, dus oprekken is zonde, dan slobberen ze met rijden uit.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 9 bezoekers