iets tegen vliegen en dazen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moontjuh
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: uden

iets tegen vliegen en dazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 21:10

bestaan er middeltjes tegen vliegen en dazen (van da citronellatoei) die zijn voor paarden met een gevoelige huid en die hypo alercheen zijn? mijn paard is namelijk alergies voor alle middeltjes die ik heb geprobeert.. dan zwelt heel de huis op enzo. iemand tips?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:07

probeer eens een mengsel van hele zwarte thee, echt een uur laten trekken 3 zakjes voor 1 liter, kwart azijn er in en een paar druppels citroen of citronella (etherische olie). Dit goed schudden en op smeren. Het werkt, wel niet zo goed als de chemische middels maar het funtioneert en is zeker minder agressief.

Succes

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:20

mobick schreef:
probeer eens een mengsel van hele zwarte thee, echt een uur laten trekken 3 zakjes voor 1 liter, kwart azijn er in en een paar druppels citroen of citronella (etherische olie). Dit goed schudden en op smeren. Het werkt, wel niet zo goed als de chemische middels maar het funtioneert en is zeker minder agressief.

Succes


In plaats van de citronella olie, kan je ook theeboom olie nemen!

Ik heb nu anti-insectenmiddel van Dr. Schaete, ik weet alleen niet of dat in Ned. ook verkrijgbaar is Verward . Het is helemaal van natuurlijke middelen gemaakt en stinkt als de ziekte Misselijk , maar het helpt super goed Lachen !
Enigste nadeel: dat spul is zwart en dus niet echt voor schimmels of andere lichte paarden geschikt Clown !

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:01

je hebt ook genoeg biologische vliegentroep..
werkt perfect... ik heb een gele fles, met zo'n verstuiver, weet niet welk merk het is... maar het meurt als ik weet niet wat en helpt super goed!!

Ik had het is echt waar... vorige week zondag op Olisa gespoten... en Afgelopen zaterdag zweette ze een beetje, toen knuffelde ik even met haar in het land, en ik rook het gewoon nog......

Het heet Vliegvrij geloof ik en zit dus in een gele fles met verstuiver