waar koop je goedkope hindernissen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25924
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

waar koop je goedkope hindernissen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 11:02

In het Noorden?? en de prijs??
zelf maken mag ook wel, maar heeft dan iemand een prijsindicatie?
Of is het aanschaffen van zo'n komplete set van 1000 gulden de beste optie??

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:05

In de "Your Horse", Engels blad, in Nederland verkrijgbaar bij de beter gesorteerde boekhandel, van deze maand, staat een artikel over het zelf maken van hindernissen.
Compleet met werkomschrijving, duidelijke foto's e.d., alleen wel in het Engels en ook met engels maten, dus die moet je omrekenen.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 10-06-02 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:47

Timmerfabriek Friederich in Gasselternijveen, Vogelshemweg 4

Prijzen weet ik niet.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:27

Maar tegen zo'n komplete set van 1000 gulden kan je eigenlijk niet op....

Zelf maken is bulten werk met vaak niet zo'n heel mooi resultaat als die kant en klare sets... Zoiets begin ik niet meer aan...is in de praktijk helemaal niet echt veel goedkoper....

Als je mazzel hebt, kan je ergens en tweedehands setje op de kop tikken, maar daar moet je tegenaan lopen met veel geluk.
Je kan ook rustig aan kopen, dus eerst 2 staanders en wat balken, en dan over een tijdje nog eens...zo kom je er ook hoor...

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:18

Wij hebben onze hindernissen zelf gemaakt. Misschien niet zo mooi, maar wel stukken goedkoper!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:44

Wij hebben ook die complete set van W+W. Is wel even een boel geld, maar je krijgt er wel iets moois voor. Ze worden ook nog thuisgebracht, dus dat is ook mooi meegenomen. Wij hebben ze nu een jaar of 4 en ze zijn nog steeds mooi.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:11

in de hoefslag van 02-05-2002 stond een advertentie van "W+W HINDERNISMATERIALEN"

Party!! 6 verzinkte staanders of 6 houte staanders met verzinkte voet, 160cm h.,9 bomen, 3m, in div. kleuren en 18 lepels. vanaf € 325,-

Party!! 10 verzinkte staanders of 10 houte staanders met verzinkte voet, 160cm h., 15 bomen, 3m, in div. kleuren en 30 lepels. vanaf € 497,-

Party!! met 10 kunstof staanders incl. verzinkte voet, 160 cm h vanaf € 530,-
met Gratis: 1 hanghek of 2 ophangbeugels

Party!! Kunstof nooit meer verven, 10 kunststof staanders, 160cm h., 15 kunststof bomen, 3m in rood, wit en blauw,30 lepels. GRATIS: 2 ophangbeugels nu € 735 ,- kleurrecht

alle aanbiedingen worden gratis thuisbezorgd en alle prijzen excl. BTW.

Misschien heb je er wat aan je kan ook op hun website kijken :

www.hindernissen.nl

Bergse Linker Rottekader 182
3056 LE Rotterdam
tel: 010-4204293
fax: 010-4569132

xxxx Linda

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30614
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:18

Ik heb zelf W+W hindernismateriaal. Ik heb het tweedehands gekocht.
Ik kreeg 10 staanders. Balken die ik heb zijn 4 meter, maar ik kreeg er geloof ik 14 en het horen er 15 te zijn. Ik kreeg de lepels erbij. Ook nog een hek om te gebruiken.
Ik zag de advertentie bij toeval erin staan en heb erop gereageerd. Ik ben blij dat ik ze toen heb gekocht. Ik sprong daarvoor over stenen met balken erop, maar die vielen er altijd met iets wind vanaf. Nu gaat het met deze hindernissen heel makkelijk.
Hoe hoog ze precies zijn weet ik niet, maar ik kan nu wel vrij hoog springen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132014
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:14

Germie schreef:
Citaat:
zelf maken mag ook wel, maar heeft dan iemand een prijsindicatie?
Of is het aanschaffen van zo'n komplete set van 1000 gulden de beste optie??


Misschien een combinatie van beide ???
Sommige dingen zijn vrij gemakkelijk zelf te maken, terwijl bijv. een staander met beugels weer vrij lastig is.
Je zou bijv. een basisset kunnen kopen, en daarbij zelf nog wat maken.

Een plankenhindernis is vrij gemakkelijk zelf te maken.
Je kunt bij de bouwmarkt geimpregneerd hout kopen, daar maak je een uitsparing in en de ruwe kanten wat opschuren (+ evt. een likje verf) en je hebt een mooie hindernis.
Een muurtje is ook vrij gemakkelijk te maken, daarvoor hoef je alleen maar een geraamte te maken, en dit aftimmeren (of schroeven, nog beter) met een geschikt materiaal.
Vaak kun je bij de bouwmarkt restanten kopen voor een prikkie, en dit kan best geschikt zijn omdat je vaak maar kleine panelen nodig hebt.

Met enkele pakken stro kun je ook Crea-Bea zijn, je kunt hiermee een hindernis perfect opvullen.