Wat voor extra's geef jij je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

extra's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 23:44

Als je pony/paard er goed uitziet en een happy indruk maakt dan hoef je niets bijzonders te doen an zijn voeding.

Ik voor bijv. de haflinger enkel 2x daags een kwart schep onderhoudbrok(wel een goede van Havens) en verder hooi of weidegang. hij glimt is happy, niet te dik, en heeft een dijk van een conditie.

de e krijgt extra omdat ie wat bloot is en naar mijn idee bij zijn vorige baas behoorlijke tekorten heeft opgelopen (kreeg daar alleen pulp en hooi)

Toen hij bij ons kwam was ie vrij dof in de vacht en bijna mager.
Hij loopt nu lekker de hele dag in de wei, krijgt op stal nog wat hooi en 2x daags 1 kg havensbrok.
verder voeg ik hieraan de opkikker van de paardendrogist toe en hij krijgt Bachbloesemdruppels (op hem afgestemd).
De eerste weken dat we hem hadden kreeg hij ook nog extra kruidenslobber (subli) waar ik lijnzaadolie doorheen deed.

We hebben hem nu 3 maanden en hij glimt als een spiegel, ziet er veel voller uit zonder dik te worden, dartelt lekker met zijn weidemaatje en lijkt ook geconcentreerder tijdens het werken.
Uiteraard werpt een goed opgebouwde training ook zijn vruchten af evenals de aandacht die hij hier krijgt.

Als de winter weer begint dan geef ik hem denk ik ook weer die slobber, omdat hij het hiermee erg goed deed. Nu krijgt hij genoeg met zijn weidegang enz.

Voeren doe je op het oog!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, ikbencarmen, Ireneeb84 en 76 bezoekers