pony verkopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

pony verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 23:12

pff.. het wil niet echt lukken met het verkopen van Zolly! Eigenlijk zoeken we iemand die weer aangespannen met hem wil gaan rijden.. daar schijnt hij heel goed mee te zijn. Onder het zadel lopen dat doet ie wel hoor, maar meer dan een B-proefje kan hij nu echt nog niet (hij is pas 2 jaar onder het zadel, is nu 9 jaar oud, daarvoor heeft ie voor de kar gelopen)

Hoe moeten we nou aan een leuk baasje voor hem komen? Hij is niet erg groot, maar ook geen beginnerspony (geen echte kinderpony dus).

Hij heeft al op marktplaats gestaan maar daar kwamen eigenlijk geen serieuze reacties op.

Hij staat nu maar niks te doen in de wei, hij verdient een baasje dat leuke dingen met hem gaat doen maar hoe komen we daar aan???

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 10:58

hang anders een briefje op op in je ruitersportzaak..zo zijn wij ook aan een pony gekomen.... Haha! ..
of paard&sport enz. enz.
succes

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:10


Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:19

In de particulier, of hoe heet dat blad tegenwoordig ook al weer? Je moet dat blad een keer kopen en dan kun je daarna gratis een advertentie opgeven, dacht ik. En verder kun je misschien op maneges, rijverenigingen en ruitersportzaken in de buurt een advertentie ophangen (als dat mag van de eigenaren, natuurlijk).
Suc6 met het verkopen van de pony.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:27

Succes met de verkoop.
Ik merk zelf dat het erg tegenvalt om een goed paard te vinden. En ik zie zoveel advertenties op marktplaats waar niet serieus op geboden wordt als het wel wat is.
Erg frustrerend.

Is inderdaad Paard & Sport niet iets? Je betaald er wel voor maar ik denk dat je dan hele andere reacties hebt dan gewoon op internet.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:52

Als die pony idd goed geschikt is voor het aangespannen werk kan je hem het best in De Mensport zetten. Daar heb je de meeste kans dat hij ook als tuigpony verkocht zal worden.

Hoe groot is Zolly? En heeft hij wedstrijdervaring?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 15:03

Hij is 1,38 m. hoog. Of hij wedstrijdervaring heeft dat weet ik niet, ik zal het even vragen.

Het probleem is ook dat we hem zelf voor eventuele kopers niet kunnen voorrijden voor de wagen, omdat we zelf geen tuig enzo hebben.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 18:12

ik zou (als je iemand in de buurt kent die ment, en tuig en wagen heeft) eens vragen of hij hem wil inspannen.
Hij kan zeggen hoe goed die pony is,
kent waarschijnlijk meerdere menners (eventuele kopers) en je kunt hem vragen of hij hem een keer wil voorrijden (eventueel tegen een vergoeding, of een fles wijn ofzo Haha! )

Ik had Tos net een paar weken, en een menner uit het dorp hier wist mij te vertellen dat hij evel voor de kar stond (wist ik) en het zeker een goede tuiger zou zijn!
Die heeft hem ingespannen en me vader is verkocht! Haha!

succes!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 18:44

op www.vondst.nl kun je gratis adverteren, het komt dan op internet en op het internet te staan, zo hebben wij ook al een aantal paarden en pony's verkocht.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 18:45

Via de Mensport ben je ze zo kwijt. Ik ben zelfs onbeleerde cobs vaak binnen een paar dagen al kwijt.