manege Gasselte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

manege Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 11:41

hoe is het om bij manege Gasselte een buitenrit te maken?? Is dit aan te raden, en is een dagtocht leuk? Of is een kortere rit leuker.
Hebben ze veel variatie in paarden? (voor mij een pittige, die ik aan teugel kan rijden, en voor mijn vriend een rustige die braaf volgt en nergens naar kijkt)
Hoe zijn de zadels (zadelpijn is niet leuk)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:58

We hebben een tijd geleden een boktrit gemaakt in Gasselte.
We gingen met een grote groep (21 bokkers waarvan ook een paar met eigen paarden) de bossen in.
Het is een leuke manege met gastvrije mensen maar we waren niet helemaal tevreden over het verloop van onze rit. Er zaten 3 paarden bij die in ieder geval voor onze rit te fris en te druk waren. We waren erg vroeg in het seizoen, 23 maart, dus misschien dat dat ermee te maken heeft gehad. De paarden waren toen nog niet veel buiten geweest. Ook was de groep misschien achteraf te groot.
Een van de deelnemers aan die rit is er genadeloos afgebokt door een paard van die manege, was ook omschreven als een pittig paard, maar zo pittig hadden we niet verwacht. Ook de leiding was hier erg van geschrokken.
Je kunt er zeker een leuke rit gaan maken, maar overleg van tevoren goed wat voor paard je wilt, neem voor een leuke rit een iets rustiger paard, ik had zelf namelijk een ontzettend leuk paard om te rijden daar en er zaten nog een paar vrolijke brave paarden tussen.
Wil je meer weten, PB dan even!

Ze hebben ook een website www.manegegasselte.nl

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 12:04

Kijk, mijn vriend heeft 1 keer in de week 30 minuten les in een groep van 8, verder rijdt hij dus niet. Hij kan blijven zitten, maar er moet niet iets raars gebeuren. In Belgie en Duitsland hebben we ook ritten gemaakt, en dat ging goed. Kan het hier ook goed gaan???

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:08

Tuurlijk kan het hier goed gaan. Ze hebben er echt wel leuke paarden lopen, maar ik raad je aan om zelf ook een braaf paard mee te nemen om het paard van je vriend niet onrustig te maken.
Ook denk ik dat er wel begeleiding meegaat. Je krijgt vast niet zomaar paarden mee.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:09

Ja hoor, ik weet zeker dat het hier ook goed kan gaan Knipoog Ondanks onze rit. Daarom raad ik voor jou Pandor aan. Pandor is een kruising tussen een haflinger en een Fries en ontzettend mak. Ik reed hierop zodat omdat ik nogal wat foto's wou maken. Het is dan wel makkelijk als je op een paard rijd op welke je ook eens achterste voren kunt zitten. Haha!

Voor jouw vriend raadt ik dan ook absoluut Pandor aan. Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:11

Honeybee ze kunnen toch niet allebei op dezelfde??? Tong uitsteken
Voor haar is Iris misschien leuk, dat paard reed ik, een mooie KWPN-er van 1.70 maar geen manegepaard, het was eigen het paard van de eigenaresse van de manege die af en toe wordt ingezet bij buitenritten.
Heel leuk vrolijk braaf paard.

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:06

Ik reed op het paard vrijkous Haha! . Lekker voorwaards geen streken en zeker geen bokken. Ik heb het naar mijn zin gehad.

Groetjes Merilyn

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:14

Ja is heel leuk.
ik ben daar op pony kamp geweest!
Wel gezellig!!! Haha!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 13:17

nou, begeleiding mee is geen probleem hoor. We willen dit misschien in de zomervakantie een dagje doen (ik ben eigenlijk helemaal geen buitenritruiter) en dan moet het natuurlijk ook leuk zijn voor iemand die bij 1 bok bij wijze van al uit het zadel ligt.
Vorig jaar in Belgie hebben we dus ook een paar sprongen gemaakt, en mijn vriend raakte steeds de beugels kwijt, ik m;n paard ervoor en dan rustig inhouden, beugels weer in en weer in galop achter de rest aan. Dus lievergeen sprongen erin.
HIj houdt wel van een enorme rengalop, waar ik dan alleen maar denk, van wat gebeurt er als het paard struikelt?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:21

ik ben daar een keer op ponykamp geweest en vond het er heel leuk, leuke rustige paarden enz. dat is trouwens al wel zo'n 10 jaar geleden.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:24

Tsja, een jaar of 5 geleden was ik daar in de buurt op vakantie. Ik wilde toen een paard huren en vertelde dat ik kon rijden enz. Naja het ritje was vreselijk RUSTIG! Amper gegaloppeerd en wat gedraafd. Veel gestapt. Bovendien was er op dat moment ook een ponykamp ofzo, want overal lag smerig was! Verward Verward Verward Sokken onderbroeken enz.. bah naja ok.. ze zijn vergeten te vertellen hoe duur het was, en na de rit had ik nog niet betaald, en toen zei de leiding, we zijn klaar hoor je kunt gaan! Naja ik dus niet betaald.. mar goed. Ik was er niet zo weg van, ik vond het rommelig en de kantine ook, de paarden liepen er wel goed bij. Maar dat is alweer 5 jaar geleden misschien is het nu veranderd?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 19:49

Jobbeltje schreef:
Tsja, een jaar of 5 geleden was ik daar in de buurt op vakantie. Ik wilde toen een paard huren en vertelde dat ik kon rijden enz. Naja het ritje was vreselijk RUSTIG! Amper gegaloppeerd en wat gedraafd. Veel gestapt. Bovendien was er op dat moment ook een ponykamp ofzo, want overal lag smerig was! Verward Verward Verward Sokken onderbroeken enz.. bah naja ok.. ze zijn vergeten te vertellen hoe duur het was, en na de rit had ik nog niet betaald, en toen zei de leiding, we zijn klaar hoor je kunt gaan! Naja ik dus niet betaald.. mar goed. Ik was er niet zo weg van, ik vond het rommelig en de kantine ook, de paarden liepen er wel goed bij. Maar dat is alweer 5 jaar geleden misschien is het nu veranderd?


Das helemaal nie waar. Lips are sealed
de kleren lagen in een kamer dus nie in de gang.
De stallen zijn wel wat rommelig maar heel gezellig
mooi bak enz!
EN de kantine,... daar kun je ook wel mee door !

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 22:27

Nou en toch zag ik overal vieze sokken en onderbroeken!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 22:55

toen ik er was, was het in de slaapzaal idd lichtelijk een zootje...

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 16:09

ja in de slaapzaal.
maar dat heb je altijd met een KAMP!