begeleider op ponykamp

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:28

goed, ik heb het eens gedaan, was 17, als je de manege wilt weten pb maar.
Ik zou 175 gulden per week krijgen.
Ik zou het 2 wekne doen, maar heb het 4 dagen volgehouden.
Ik heb gebeld, ben 2 keer een dag geweest om te helpen. Dat was erg leuk, ik mocht zomaar mee met een buitenrit van 4 uur, ook al hadden ze mij nog nooit zien rijden. Die 2 dagen waren dus echt leuk, ook wel mesten enzo, maar verder dus leuk. Ik werd wel meteen voor de leeuwen gegooid, moest meteen lesgeven aan een groep ponykampers.
Toen begon de zomervakantie, ik zou de eerste 2 weken komen.
De eerste dag waren er geen kinderen, maar moesten we 50 bedden in elkaar zetten, en het terras onkruidvrij maken (ja, echt op de knieen enzo).
's avonds de kinderen, wij moesten om half 2 's nachts de WC's nog schoonmaken (schoonmaakbedrijf kwam in de vakantie niet langs, dat konden wij immers wel doen). 's morgens om half 7 uit bed, eerst 85 !!!! paarden voeren. ondertussen hadden de kinderen ontbeten en konden wij gaan eten. Hierna moesten dus 50 paarden gezadeld worden. Een paar reguliere klanten gingen mee met de buitenritten, zodat wij patat konden bakken, plees schoonmaken en afwassen. Ik heb ook 's avonds nog wel lesgegeven, soms 20 !!! ruiters tegelijk (regulier+ponykamp in 1 groep, de bak was groot genoeg vonden ze).
Verder werden de pony's het hele jaar door niet gebruikt, ze werden apart opgehaald voor ponykampen (hadden in totaal meer dan 200). Zo werden mensen op paarden gezet die het hele jaar stil gestaan hadden en nu opeesn weer bereden werden, dus men wist niet of zo'n kind het paard wel aankon. (ik heb meegemaakt dat een meisje eraf viel, midden op de weg).
Elke avond moesten wij dus die plees en douches weer doen, we werden dus voor alles GEBRUIKT: onkruid wieden, patat bakken, kantinewerk, lesgeven, voeren, mesten, zadelen, schrobben van kantine, gang, slaapzalen, enz.
Kortom je kreeg totaal geen rust, er werd continu wat bedacht.
Ik weet zeker dat het leuk kan zijn, ponykampen begeleiden, maar hier dus niet.
En ik ben echt wel een doorzetter.
Succes met zoeken, maar gezien je leeftijd (16) lijkt het me erg moeillijk, veel 'kinderen' van 16 gaan zelf nog op ponykamp

Bob Marley : "Who are you to judge the life I live? I am not perfect and I don’t have to be! Before you start pointing fingers, make sure your hands are clean". Nobody is perfect, so I am nobody :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 07:11

DAn kom ik naar jou toe Naiade!!! Ik heb dus gewoon pech gehad als ik het hier zo lees.
Ik kon een jaar later ook nog ergens anders heen, klonk leuk, maar ik heb hier dus vanaf gezein, gezien m'n eerdere ervaringen. Achteraf misschien jammer.

Bob Marley : "Who are you to judge the life I live? I am not perfect and I don’t have to be! Before you start pointing fingers, make sure your hands are clean". Nobody is perfect, so I am nobody :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie