begeleider op ponykamp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

begeleider op ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 15:19

hoihoi
het zou mij erg leuk lijken om deze zomer als vakantiewerk een ponykamp te gaan begeleiden.
maar hebben jullie enig idee of het betaald is of dat het vrijwillig is? want ik zoek wel betaald zomerwerk.
alvast bedankt
groetjes liselot

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:26

Grote kans dat het vrijwilligerswerk is (bijna alle zomerkampen is vrijwilligers werk).

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:28

goed, ik heb het eens gedaan, was 17, als je de manege wilt weten pb maar.
Ik zou 175 gulden per week krijgen.
Ik zou het 2 wekne doen, maar heb het 4 dagen volgehouden.
Ik heb gebeld, ben 2 keer een dag geweest om te helpen. Dat was erg leuk, ik mocht zomaar mee met een buitenrit van 4 uur, ook al hadden ze mij nog nooit zien rijden. Die 2 dagen waren dus echt leuk, ook wel mesten enzo, maar verder dus leuk. Ik werd wel meteen voor de leeuwen gegooid, moest meteen lesgeven aan een groep ponykampers.
Toen begon de zomervakantie, ik zou de eerste 2 weken komen.
De eerste dag waren er geen kinderen, maar moesten we 50 bedden in elkaar zetten, en het terras onkruidvrij maken (ja, echt op de knieen enzo).
's avonds de kinderen, wij moesten om half 2 's nachts de WC's nog schoonmaken (schoonmaakbedrijf kwam in de vakantie niet langs, dat konden wij immers wel doen). 's morgens om half 7 uit bed, eerst 85 !!!! paarden voeren. ondertussen hadden de kinderen ontbeten en konden wij gaan eten. Hierna moesten dus 50 paarden gezadeld worden. Een paar reguliere klanten gingen mee met de buitenritten, zodat wij patat konden bakken, plees schoonmaken en afwassen. Ik heb ook 's avonds nog wel lesgegeven, soms 20 !!! ruiters tegelijk (regulier+ponykamp in 1 groep, de bak was groot genoeg vonden ze).
Verder werden de pony's het hele jaar door niet gebruikt, ze werden apart opgehaald voor ponykampen (hadden in totaal meer dan 200). Zo werden mensen op paarden gezet die het hele jaar stil gestaan hadden en nu opeesn weer bereden werden, dus men wist niet of zo'n kind het paard wel aankon. (ik heb meegemaakt dat een meisje eraf viel, midden op de weg).
Elke avond moesten wij dus die plees en douches weer doen, we werden dus voor alles GEBRUIKT: onkruid wieden, patat bakken, kantinewerk, lesgeven, voeren, mesten, zadelen, schrobben van kantine, gang, slaapzalen, enz.
Kortom je kreeg totaal geen rust, er werd continu wat bedacht.
Ik weet zeker dat het leuk kan zijn, ponykampen begeleiden, maar hier dus niet.
En ik ben echt wel een doorzetter.
Succes met zoeken, maar gezien je leeftijd (16) lijkt het me erg moeillijk, veel 'kinderen' van 16 gaan zelf nog op ponykamp

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:48

Ik heb het ook eens gedaan op een ponykamp. Ik woonde bij die mensen in die tijd (3 weken) en ik kreeg 50 gulden per week.

Anders moet je eens informeren bij YMCA , daarbij is ook een heel leuk ponykamp (ben daar zelf eens op kamp geweest)

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 18:18

ik weet dat er ooit een topic van een kampleiding bij ons is geweest dat erg negatief over ons was maar wij hebben altijd leuke en tevreden leidingen.

die krijgen een zakcentje mee aan het einde van de week van ongeveer 80,-
een eigen paard mogen ze mee brengen (gratis) en hun taken bestaan voor namelijk uit het vermaken van de kinderen (wij koken zelf en maken schoon), het begeleiden (achter aan) met de buitenritten en ook geven ze wel lessen.

onze weken zijn nooit meer dan 15 kinderen...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 19:28

Ik ga dit jaar al voor het 3e jaar een kamp begeleiden op Texel. Ik maak buiten de kampen om ook nog ritten met toeristen en geef les. Ik woon daar intern, dus met kost en inwoning. Ook m'n 2 paardjes staan er dan, en krijgen op hun kosten ook voer e.d.

Ik verdien daar nog best leuk ook. Als je het precies wilt weten, dan wil ik het wel zeggen over de PB.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 21:29

Ik heb jaren pony- en paardenkampen begeleid voor Topvakantie, een vzw die ook nog veel andere kampen organiseert (www.topvakantie.be).

Eerst verschillende jaren als groom, & nu alweer enkele jaartjes als lesgever. Nu, je kan daar niet zomaar mee mee, je moet eerst (op uitnodiging) de groomcursus volgen, & daarna de ritmeesterscursus. De kampen zijn altijd héél leuk, in de zomervakantie duren ze altijd 10 dagen, in de andere vakanties een week, je verblijft (afhankelijk van de plaats) in een kasteeltje of in een bijgebouw van een kasteel, krijgt dus kost en inwoon, & daarbovenop krijg je een vergoeding. Als groom is dat niet zo veel, maar als lesgever toch iets van een 20EUR netto per dag.

Niet slecht vind ik, want je moet niet echt werken, enfin, je moet wel wat werken, maar ik zie het toch eerder als een leuke vakantie. Je moet natuurlijk wel met kinderen kunnen omgaan & les kunnen geven.

Deze zomer ga ik voor de eerste keer niet meer, omdat ik andere dingen wil doen, & mezelf een beetje oud vind worden & geen 3 maanden zomervakantie meer ga hebben nu ik afstudeer, maar ik ga het wel missen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:29

ik doe dit jaar voor de 4de keer leiding ponykamp nadat ik er zelf eerst 8 jaar ben geweest. het is gewoon op een manege bij ons uit de buurt en we doen vanalles. dresuurles, springles, zonder zadel rijden. pony's verven. spelletjes vanalles. alle kinderen hebben 1 dag corvee en dan doen wij samen met hun de afwas en ruimen we na het eten de troep op. er zitten bij ons over 3 weken verscprijd 120 kinderen die bijna allemaal een aantal jaar aan een stuk komen omdat ze het zo goed naar hun zin hebben.

ik kreeg andere jaren altijd 150 gulden voor een week. dat vind ik genoeg.

groetjes [naam]

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 23:02

Ik heb 1 jaar een ponykamp begeleid 1 week (want dat vonden ze genoeg) bij de manege waar ik les gaf. Het was leuk, maar wel vermoeiend. Voeren en eten koken werd gedaan. Wel de kinderen helpen opzadelen, buitenrijden, spelletjes, lesgeven etc, gewoon wat je verwacht te moeten doen tijdens een ponykamp. Hier heb ik 25 gulden voor gekregen. Niet veel, maar wel een leerzame week. (helaas heb ik het niet zo op kinderen en was ik die kinderen na 1 week echt wel zat!)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 23:18

lijkt mij ook zo leuk om te doen!!!! Maar kan voor dit jaar al niet meer dus dan volgend jaar ,aar weer kijken.

Ik het ook nog leuk als het slecht weer is en je zit in een tent?? Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 23:43

Ben het met Naiade eens.
Heb daar vorige zomer vier weken ponykamp begeleid en als ik het niet leuk vond, had ik het niet zo lang volgehouden Haha!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 00:06

het lijkt mij het leukste wat er is!
echt waar ik geef nu ook les, en kindjes zijn schattig!! Lovers
maar een adres??
enneh naiade zoeken jullie nog mensen? Haha!
mag je dan met z'n 2en dus ik bedoel samen met een vriendin is leuker, en ben je ook niet onzeker (heb het niet over loltrappen ofzow) maar heb je iemand die je kent en om mee te praten enz.
Laatst bijgewerkt door My Dominique op 31-05-02 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 08:11

DAn kom ik naar jou toe Naiade!!! Ik heb dus gewoon pech gehad als ik het hier zo lees.
Ik kon een jaar later ook nog ergens anders heen, klonk leuk, maar ik heb hier dus vanaf gezein, gezien m'n eerdere ervaringen. Achteraf misschien jammer.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 08:18

ik doe het al 3 jaar achter elkaar! eerst als hulpleiding, en het laatste jaar als leiding, het is geheel vrijwillig! Lessen geven, buitenritten begeleiden enz! Maar het is wel handig als je de paarden een beetje kent! Ik kom er nu al in totaal al 5 jaar, dus ik ken ze ook wel!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 08:38

germie schreef:
DAn kom ik naar jou toe Naiade!!! Ik heb dus gewoon pech gehad als ik het hier zo lees.
Ik kon een jaar later ook nog ergens anders heen, klonk leuk, maar ik heb hier dus vanaf gezein, gezien m'n eerdere ervaringen. Achteraf misschien jammer.


week 2 (8 juli geloof ik) zoek ik nog een leiding... maar mocht je echt interesse hebben dan moet je maar ff pben.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 09:06

het betaald wel, maar niet veel iets van 300 tot 500 gulden per week.