zeofarm bodemverbeteraar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deaglán
Berichten: 879
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

zeofarm bodemverbeteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 23:45

Is er hier iemand die het gebruikt op zijn/haar land en hoe bevalt het?

Groetjes ingrid

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:20


Deaglán
Berichten: 879
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 23:14

Bravura schreef:
Even een stipje, ben ik ook wel benieuwd naar. Ken het verder niet, heb even op google gekeken: http://www.zeolite-products.com/pages/a ... inbouw.php Is het wel veilig voor grasland voor paarden TS?


Voor zover ik het kan lezen geeft het langzaam/gelijkmatig allerlei sporenelementen af die op veel weilanden tegenwoordig te weinig aanwezig zijn en ik weet dat veel mensen graag hooi van kleigrond hebben, juist omdat er zoveel meer van die elementen in zitten en het gras van kleigrond minder snel met droogte te maken heeft (minder snel aanmaak van fructaan). Ik weet natuurlijk niet of die mensen juiste inlichtingen hebben gekregen, vandaar dat ik hier de vraag neerzette.

Onze (huur)wei bestaat uit veel onkruid en wat engels raaigras (denk dat men ooit BG11 gebruikt heeft), verder wordt het niet bemest maar aangezien ik 1 dame heb die gevoelig is voor HB en de ander ZE heeft zijn die sporenelementen wel van belang, bovendien lijkt me dat het onkruid minder vat heeft op meer vruchtbare bodem. Als de bodem dan wat verbeterd is zou het ook de moeite zijn om door te zaaien met "paardengras".