Specificaties waaraan een schrikdraadapparaat moet voldoen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Beeezel
Berichten: 507
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: Hoenderloo

Re: Specificaties waaraan een schrikdraadapparaat moet voldoen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:43

Ik had ook eerst een fijn apparaat met 1.5 Joule. Mijn veulen vond dat tof, die trok zich er niets van aan en kroop door de draden heen.
Nu hebben we een nieuw apparaat, volgens mij 5.5 Joule. Mijn veulen werd in het begin al zenuwachtig als ze er naast stond.

Bij het bekijken van de afstand is het handig om rekening te houden met de draden, en vooral dubbel te berekenen als je meerdere draden boven elkaar hebt. Mijn mijn Houdini heb ik altijd drie draden boven elkaar. Dat wil dus wel zeggen dat de afstand die het apparaat moet kunnen overbruggen ook verdrievoudigd.

Verder is het belangrijk om te kijken naar je begroeiing. Ik merk dat ook maar een beetje begroeiing tegen de draad, flink wat lekkage veroorzaakt.

Succes!


Beeezel
Berichten: 507
Geregistreerd: 02-07-08
Woonplaats: Hoenderloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:52

pmarena schreef:
Dat idee had ik dus ook , maar je ziet daar niet altijd info over staan. Of ze hebben het over bvb. 0,2 joule , voor een goed Gallegher paarden-schrikdraadapparaat , terwijl een apparaat van Cranenbroeck dan weer als laagste begint met 1,5 Joule , dan nog naar duurdere versies van 4,5 of 6 Joule gaat.

Daar raak ik de weg kwijt :)

Is zo'n 1,5 Joule / 65 km nou goed , of is dat bij wijze van spreken "honden-schrikdraad" :P



Ik zou voor geen goud meer een apparaat van 1.5 Joule kopen. Dat is maar een klein schokje. Als je al een paard hebt wat uitbreekt, niet handig dus.
Ik heb bedacht dat de meeste paarden behoorlijk gevoelig zijn en dat er daarom waarschijnlijk apparaten met van die kleine schokjes als zijnde paarden-apparaat worden aangeboden.

Ik heb toen ik mijn apparaat kocht, een meneer gebeld uit Opheusden. Fijne kerel, goede service. Heeft een bult aan apparaten en is zeker niet de duurste.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers