dekken of niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

dekken of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 23:41

Tsja, morgen gaat ze naar de hengst, is de afspraak. Kom ik vandaag hangt er een snotneus van hier tot tokio aan, de rest van de paarden op het land hebben het ook gehad, heb het idee dat het meevalt.

Hoe groot is het risico dat ze het hengstje aansteekt tijdens een dekking.

Eigenlijk denk ik dat het beter is om het gewoon een weekje uit te stellen om besmetting te voorkomen, maar ze is zo vrolijk, en hengstig....

Wat moet ik nou? Verward Scheve mond Scheve mond Verdrietig

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:52

He bah, altijd als het niet uitkomt! Ze weten het gewoon }>
Als de hengstenboer en geen problemen over maakt, waarom niet... Tja, beetje egoistisch misschien... Tja, moeilijke keuze Lachen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 23:57

Zo denk ik er ds eigenlijk ook over *schaam*

Als zij er gen probleem in ziet doe ik het gewoon, ze MOET namelijk op stal bevallen vorig jaar, het is al een keer misgegaan (onder heel beroerde omstandigheden bij de vorige eigenaar) en ik wil dat het binnen gebeurd dan kan ik altijd daar een dierenarts laten komen (telefoon en stromend water bij de hand) en een beetje eigenbelang, dan kan ik droog slapen Bloos *schaam me nu nog meer*

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 09:48

Een weekje uitstellen kan helaas niet, dat wordt dan 3 weken tot de volgende hengstigheid.
Ik zou dan dus niet dekken, idd om infectiegevaar te voorkomen (ik zou als hengstenhouder niet blij zijn met een snotterende merrie).
Viv