Stapmolen, jullie mening...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:16

Ik gebruik de stapmolen af en toe. Als ik gelest heb en ff na wil bespreken met mijn instructrice dan zet ik mijn paard eventjes in de molen om uit te stappen. Of als ik weet dat ze helemaal maf is, dan gooi ik haar soms los in de longeerbak, maar als die bezet is gebruik ik ook de stapmolen voordat ik erop ga.

Denk ook niet perse dat het slecht is, dan zou longeren ook erg slecht zijn en zou je ook niet op de volte kunnen trainen...

Ik zou het ab-so-luut geen vervanging vinden voor de paddock en me daar bijzonder druk over maken. Het zijn 2 hele verschillende dingen, of je ze nou lekker zelf hun gang laat gaan met andere paarden of dat ze verplicht moeten stappen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:27

Plaudar schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat nou het nut van een stapmolen is. Dus als iemand mij dat kan uitleggen...

Mijn paard komt er dus ook niet in. Staat gewoon lekker dag en nacht buiten. Als ik hem wil laten stappen ga ik wel een wandeling maken :j


Als ik geen tijd heb om haar uit te stappen omdat ik bijvoorbeeld na moet bespreken met mijn instructrice
Als ik er met goed fatsoen niet op kan stappen, en haar ff een beetje energie eruit laat lopen van te voren
Als ik toch wat langer dan verwacht op de hoefsmid moet wachten
Toen ik haar vorig jaar voor de keuring onder een deken wilde zetten 's nachts maar ze nog nat was van het wassen heb k d'r met een zweetdeken daarin gezet om te drogen...

Wandelen doe ik ook, ik gebruik de stapmolen juist als k daar geen tijd voor heb

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:46

Plaudar schreef:
Vjestagirl schreef:
Als ik geen tijd heb om haar uit te stappen omdat ik bijvoorbeeld na moet bespreken met mijn instructrice


Dan MAAK je daar toch tijd voor? Nabespreken kan altijd vind ik dan.


Hoe moet ik daar tijd voor maken? Mijn instructrice heeft na mij ook weer klanten, die kan niet uren blijven hangen. Liever het paard ff in de stapmolen (en die vind dat prima) en rustig face to face praten dan op dat ellendige voltetje blijven klooien.

Plaudar schreef:
Vjestagirl schreef:
Als ik er met goed fatsoen niet op kan stappen, en haar ff een beetje energie eruit laat lopen van te voren


Hoe kan een paard nou zijn energie kwijt in een stapmolen? Zou haar dan eerder eventjes losgooien zodat het ECHT haar energie kwijt kan.


In de bak mag ze niet los, en de longeerbak is niet altijd vrij. Beter dan ff in de stapmolen dan niets. Dan is ze daarna ook wat warmer en kan ze aan het werk ipv dat ze tijd heeft om rond te kijken en 'bang' te worden van dingen.

Overgens staat ze zomers 24/7 buiten en 's winters de hele dag.

Plaudar schreef:
Vjestagirl schreef:

Toen ik haar vorig jaar voor de keuring onder een deken wilde zetten 's nachts maar ze nog nat was van het wassen heb k d'r met een zweetdeken daarin gezet om te drogen...


De hele nacht? :wow:


Ja. De hele nacht. Ben zelf lekker naar huis gegaan en heb mijn paard zonder toezicht een uur of 10 laten stappen, 10 minuten links en 10 minuten rechtsom.

R0oszs schreef:
En daarbij als mensen hem constant hem gaan gebruiken omdat ze geen zin/tijd hebben dan denk ik neem geen paard of train gewoon even wat korter


Dus omdat JIJ het een onzing vindt mogen andere mensen hem niet gebruiken?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:02

Ja jongens, die opmerking was Sarcasme...

Vjesta had toen 4 uur stilgestaan om gewassen en geknipt te worden, had het he-le-maal gehad, maar moest wachten tot ze droog was voordat ze van mij het land weer in mocht, want er moest een deken op. Zelf was ik ondertussen wel toe aan ff lekker zitten, dus hup, stoeltjes neergezet en Vjesta met n dekentje in de molen...

Overgens is die muts van mij zo slim dat ze stil langs de kantjes gras gaat staan vreten tot het hek echt bijna haar kont raakt, dan draaft ze naar voren en gaat weer stilstaan om te eten, dus bij ons is het meer een draf-stil-draf-stil molen...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Stapmolen, jullie mening...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:07

Och. Ik geloof niet dat mijn paard er problemen mee heeft af en toe in de molen te staan. Ze vind het hardstikke leuk, lekker grasjes eten en mensjes kijken.

En ik vind het wel makkelijk. Bit vast afspoelen, hoofdstel opbergen, zadel opbergen, laarzen uit, eten klaarzetten, ff n bekertje drinken en dan kan k haar weer pakken. Terwijl zij eet haal ik er nog ff n borsteltje over heen (soms) en daarna gaat zie het land in, ruim ik de poetskist op, ff vegen en hop naar huis...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:38

Illusion schreef:
Citaat:
Als de stapmolen echt slecht was, Dan zou die toch niet uitgevonden zijn

eh.. waarom zijn sigaretten dan uitgevonden bijvoorbeeld :+
nee, geen stapmolen voor mij. ten eerste vind ik het simpelweg ''te makkelijk'' om je paard even in de stapmolen te zetten, als je een druk handels/trainingsstal o.i.d. hebt a-la maar voor gewone pensionklanten vind ik 't altijd erg lui overkomen *i'm sorry* ik bedoel je hebt 'n paard, steek daar dan ook tijd in.
overigens vergelijkingen met de wei vind ik nergens op slaan, in de wei doen ze nog altijd hun eigen ding, in de stapmolen worden ze simpelweg gedwongen om telkens maar rondjes te lopen.


Maar dat moet je toch zelf weten? Al wil ik mijn paard iedere dag alleen maar in de molen zetten en verder in het land, dat moet ik toch helemaal zelf weten?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:58

Tigra_ schreef:
Tja ik vind het opzich niet veel meerwaarde hebben.
En moet zeker niet als vervangen voor weidegang of paddock wezen. Als particulier vind ik het overbodig ook voor mensen die dus maar een paard of 1 tot 4 hebben.
Kan me voorstellen als je er echt fulltime mee bezig bent dat het heel handig is voor in en uitstap werk enzo. Maar als je maar een paar paarden hebt dan vind ik het eerder een liever lui als moe klinken.
Je kiest voor een paard en dat kost niet alleen geld maar ook tijd. Alles is tegenwoordig voor het gemak van de ruiter en dat vind ik niet echt een pluspunt.
Maar voor revalidatie of iets dergelijks kan het handig zijn alhoewel ik geen fan ben om het paard dan rondjes te laten lopen zou eerder zeggen rechtuit gaan maar ben geen DA ofzo.


Maar dat vind jij. Opzich is er niets mis met je paard in de stapmolen zetten. Dat je het net netjes, en niet nodig vind en dat liever lui dan moe vind klinken, dat is allemaal mening...

Wat is er mis met je paardje lekker in de molen zetten om uit te stappen (die van mij vind het geweldig) zodat je zelf alvast wat stalklusjes kan doen en eten klaar kan zetten. Daar heeft toch niemand last van?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:21

barbara28 schreef:
vind het drie keer niets. Wij hebben er ook een op stal, maar die van mij komt er niet in. Zie ook redenen voorbij komen als ik geen tijd heb om uit te stappen. Sorry, maar dat vind ik echt niet kunnen! Je paard heeft net hard voor je gewerkt, die vijf of tien minuten uitstappen kan er dan ook wel bij..


Prima toch!

Ik werk ook hard voor mijn paard, en zeker als het 's winters koud is of juist als het heel warm is is het heerlijk om haar eventjes met dekentje (zomers zonder) in de molen te zetten en zelf alvast wat dingetjes op te ruimen, voer klaar te maken dat zodra ze binnen komt er lekker eten staat en haar stalletje op haar wacht.

Zij lekker stappen en afkoelen, plukje gras meejatten en ik alles klaar om haar naar binnen te halen...

Ik zie er echt het probleem niet in.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, laran, louise30, xPearl en 80 bezoekers