ijzers met pad en silliconen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

ijzers met pad en silliconen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 19:47

Hoi, op advies van de DA moet mijn paard op ijzers staan met een pad eronder en daartussen opgevuld met silliconen.

Nu heeft mijn hoefsmid die silliconen niet.
Weet iemand waar dit te bestellen/ te koop is?
Hoe duur het is?

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?



Alvast veel dank.

Groetjes Deetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 20:00

Mijn tip: zoek een andere hoefsmid die ervaring heeft met dit beslag. Die legt het er ook beter onder namelijk.

Wat je iig niet moet doen is er gewone "badkamer"siliconen onder spuiten. Deze hebben een veel te hoge zuurgraad waardoor de hoef gewoon "weggevreten" wordt.

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 21:49

Dank je voor de tip, maar helaas ligt het hier niet zo eenvoudig om een andere smid te zoeken.

Chronisch tekort kun je het noemen Boos!(((((

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 23:22

Ben je bij een kliniek geweest of gewoon bij de da?
Als je bij een kliniek was hebben ze daar vast een smid, die weet wel hoe je aan de siliconen moet komen.
Ik heb mijn pony er ook op gehad op advies van de da (in kliniek) de smid van daar wilde ze er niet voor me onderslaan. (Ja ik moest naar hem toe komen en het zou me meer als fl 250,- kosten, eenmalig en dan moetst ik iets anders hebben). Ik heb mijn eigen smid zijn nummer gegeven en die hebben het er over gehad. De siliconen kocht hij van de smid van de kliniek.
Ilonka was een beetje het "proefpaardje" van mijn smid, en ik betaalde voor rondom ijzers/rubbers/siliconen dan ook maar fl 150,- Inmiddels beslaat hij ook andere paarden met siliconen.

Kijk eens of je smid het niet van een ander kan leren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 08:54

Mhh vaag dat je smid dat nie heeft ? Weet hij wel hoe hij het eronder moet zetten dan. Ik hoop van wel anders zou ik idd naar een kliniek gaan en dat daar samen met je smid doen. Leert hij ook weer wat.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 08:56

De smid die ik ken heeft ook geen silliconen, hij begint er niet aan, alleen maar ellende zegt hij. Dus informeer goed of je het echt nodig hebt, soms is het idd aleen maar ellende.

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 09:33

Ik heb een bekwame smid, hij is goed in speciaal beslag maar heeft geen ervaring met siliconen en het dus ook niet op voorraad.

Vandaar mijn vraag.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 10:43

germie schreef:
De smid die ik ken heeft ook geen silliconen, hij begint er niet aan, alleen maar ellende zegt hij. Dus informeer goed of je het echt nodig hebt, soms is het idd aleen maar ellende.


Mhh ligt eraan ik vind het een beetje kortzichtig van je smid. Paarden die op zolen staan moet je voorzichtig met water zijn. Nou ja je moet de voeten goed in de gaten houden. Ik Heb liever dat er silliconen tussen zit dan niet want zit er niets tussen komt al die troep tussen de zolen en vooral het water is lastig.

Die van mij loopt al jaren op zolen en silliconen als hij er NIET op staat begint de ellende. Hij heeft al platvoeten en dan worden ze nog erger.

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 10:52

Misschien kunnen we het over het beslag/pads/siliconen hebben ipv de hoefsmeden.

Ik waardeer jullie tips/ervaringen zeer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:20

Kawa staat ook op leren zolen met daartussen siliconen.
Ook niet van die badkamer kit, want zoals gezegt is dat heel slecht.
Hij staat er nu ongeveer 2 jaar op, en het bevalt me super goed!!
Kawa was eerst heel gevoelig, als hij op een steentje had gestaan liep hij nog 3 passen voorzichtig/onregelmatig, voordat hij weer gewoon durfde te lopen.
Verder heeft hij sinds dien geen slechtere hoeven gekregen, hij had al geen beste, dus dan zou dat meteen opvallen.

Ik vind het verder wel raar dat jou smid niet weet waar hij het moet halen, dan zou ik het al niet meer vertrouwen als hij het er onder moest zetten.