Vitaminen bijvoeren????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Vitaminen bijvoeren????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 13:49

Mijn paard staat nu nog in Dl. bij de fokker in training.
Hij krijgt daar Haver en daarbij een Vitaminen brok. (weet de naam en het merk niet) Het ziet eruit als een brok maar is iets kleiner en lichter van kleur.

Is het noodzakelijk dat hij dit erbij krijgt??
Kan ik daar rekening mee houden als ie straks bij mij komt te staan...
Zijn er ook andere dingen die ik hem kan bijvoeren waar vitaminen inzitten?? (Deze brok is nier goedkoop!!)

Bedankt...

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]


Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 14:41

Dorine...

Mijn paard wordt daar iedere dag getraint en dat varieert van longeren tot rijden of allebij...

Hij wordt vrij intensief gereden..
Als ik daar ben dan rijd ik zeker 2 uur op hem en dat kan hij allemaal makkelijk aan..
hij krijgt daar dus alleen maar haver en die vitaminen, en ik weet niet of het verstandig is hem ander voer te gaan geven..
Hij is helemaal niet beinvloed oor de haver dus dat is geen probleem.
Als hij biks krijgt is hij precies zoals hij nu is zeiden ze en hij is vrij rustig en braaf en zeker niet schrikkerig.. dus dat is helemaal geen probleem..

Maar gezien het berichtje van eleonoor zal ik dus wel vitaminen bij moeten voeren.
maar moet dat dan gelijk met het voeren van haver of kan dat ook later zodat ik dat zelf kan doen...
En moeten dat deze brokjes zijn of is er een andere optie???

Ik wil graag alles weten Haha!

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 08:51

Eleonoor schreef:
Liefst gelijk met de haver de vitaminen bijvoeren. Deze vitamine brokjes kan je ook bij de paardendrogist bestellen. In hun brochure staan nog meer vitamines die goed bij een granen dieet past.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van alleen maar granen met vitaminen dieet. Dit wordt meestal gegeven wanneer paarden gevoelig zijn voor dikke benen. Liefst heb ik de paarden op een goede biks staan, daar zit alles in wat ze nodig hebben.
Mijn paard krijgt voor zijn grote niet zoveel brok omdat ze bij ons op stal veel kuil voeren. Hij krijgt wat extra vitamen s'avonds door zijn slobber of als hij gewerkt heeft, door zijn Havens reform mix. Trouwens, Havens heeft ook granen mixen compleet met vitamine brokjes, een idee?


Het is wel een goed idee, maar mij paard komt op een manege te staan waar ik een box huur en daar voeren ze gewoon alle paarden op dezelfde tijd, dat zit bij de prijs inbegrepen.
Het moeilijke is dus dat ik geen apart voer kan laten rondbrengen door de mensen die de paarden voeren. (daar zij ze te lui voor ofzo...)

Maar is het een probleem om mijn paard bijv. biks te gaan voeren met een halfje haver erbij ofzo??
Ik weet niet wat de consequenties zijn voor een paard als je ineens anders voer gaat geven...???

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 10:10

De manege heeft zeker een goede brok als hoofd menu, maar er zijn ook manege paarden die bijv een halfje haver bij hun brok krijgen..

Het is dus wel mogelijk om haver te laten voeren. Dat zit standaard in de voerkar dus...

Maar mijn probleem is dus, dat ik niet weet wat voor effect het heeft als ik mijn paard ineens heel ander voer ga geven in dus de vorm van een brok ipv de haver die hij al zijn hele leven gevoerd krijgt.

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]


Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 10:44

dat is idd wel een goed idee...
Maar moet ik geleidelijk omschakelen of kan dat gewoon in een keer??
Kan ik hem bijvoorbeeld (hij krijgt nu ong. 2 kilo) 1 kilo biks en 1 kilo haver blijven voeren???
Of liggen die verhoudingen weer heel anders????

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 11:42

Bedankt voor alle info!!
Ik zal er zeker wat aan hebben..
En ik zat me eigenlijk net te bedenken dat ik op de cursus die ik volg een avond krijg over voer.... Haha!

maar alsnog bedankt voor de antwoorden Knipoog

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Foreverkliek, Fudge, GoogleAdsense, Trendiction en 35 bezoekers