jullie mening!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 11:46

Nou vandaag zit ik op school te internetten,maar eigelijk zit ik helemaal hniet meer op deze school. (ben nog wel ingeschreven) en alle anderen uit mijn klas hebben stage tot de zomer dus die zijn er ook niet, lekker saai maar heb maar ff een andere vriendin meegenomen dus nu zitten we hier ff te internetten...
maar goed ik wil graag even jullie mening hebben over mijn nieuwe paardje (vooral over het extrieur dus).
Ik hoop dat jullie daarvan iets kunnen opmaken uit deze foto's...
oja op de middelste foto lijkt ze overbouwd maar dat is niet zo, gewoon een beetje verkeerd moment van opname denk ik, of de grond was ongelijk.
(maakt trouwens niet uit of de mening negatief is, want dat wil ik ook horen!)

Afbeelding

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 12:04

Lijkt me een leuk dier!

Maar nu exterieur: wat mij het sterkst opvalt is haar vierkante bouw. Ze staat niet echt in het rechthoeksmodel. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn hoor, dit soort paardjes hebben eigenlijk nooit rugproblemen!
Wat je tegen gaat komen is dat ze in de lengtebuiging wat stugger zal zijn dan een langer paard...logisch eigenlijk, net als een kortere zweep minder 'swiep' hefet dan een langere....In dressuur sport zal dat lastig zijn, voor het springen maakt het weinig uit....(veel van die Selle Francais zijn kortgelijnd en die kunnen super springen).
Op de fotos lijkt het niet als of ze een lange hals heeft, is die hals werkelijk beknopt, dan is dat toch jammmer....een lange hals kan voor een groot deel de beperkingen van een korte rug opheffen....

Ik zie op de fotos wel een blakend gezond en glanzend paard, kan me heel goed voorstellen dat je haar hebt willen kopen Kwijl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 12:09

Op basis van deze foto's vind ik het beoordelen echt te moeilijk. het paard lijkt me verder wel leuk. Ik had liever een foto gehad waarop hij stil stond, met alle 4 de benen zichtbaar en wat dichterbij ook.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 12:13

lastig te zein zo, maar laat ik mijn beoordelingscursus informatie maar weer eens toepassen:
1)staat net ietsje in het rechthoeksmodel, 18 punten
2)hoofdhalsverbinding: ietsje zwaar, 23 punten
3)halslengte: ietsje kort, 22, gemiddeld voor de nederlandse populatie
4)Halsbespiering: zeer arm (op de laatste foto), 27 (op de tweede foto krijgt je paard 25 punten)
5) schofthoogte: niet echt hoog zo te zien, 23
6) verloop rug: Strak, 17
7) verloop lendenen: strak, neigt naar 15
8) bespiering van de dijen: niet te zien, bij de meeste paarden iets arm
9) ligging schouder: steil 25
10 schouderlengte: kort 25 (steile schouder gaat vaak samen met korte schouder, kun je dus niets aan doen)
11) stand voorbeen:recht, 20
12) stand achterbeen, moeilijk te zien, ietsje recht miscchien
13) hoefvorm: niet te zien
14)verzenen: niet te zien
15) kruisligging:schuin, 17
16) kootstand, niet te zien
Beweging is niet te beoordelen op een foto.

Heb je misschien een beterefoto?? in de open stand, linker zijde paard zichtbaar?

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 12:18

Ja dat van die korte rug valt meer mensen op.
Het is in verhouding een vrij korte rug, maar het is niet zo dat ie té kort is. Wel zal het inderdaad in de lengte buiging wat minder 'veren'
maar zoals je al zegt de hals an dat wel compenseren,want die is inderdaad wel weer wat langer.
Wat mij ook opviel is dat ze bij de inplant van de hals/schouders vrij stevig bespierd is, kan dat een nadeel zijn???
Verder heeft ze een enorm sterke achterhand, daar zeg je echt u tegen, en zo ook met haar benen, die zijn ijzer sterk, alleen van dichtbij bekeken vind ik ze wat aan de groffe kant, maar dat zal ook wel komen omdat ik die iele ietsjes van mijn pony gewend ben.
Nog een groot voordeel, haar hoeven. Die zijn ook beresterk, voor je die wil verknallen kun je eerst wel 50 km over de verharde weg gaan rijden! Schijnheilig
En inderdaad, ze is zo gezond als een vis..! Lovers Ze is alleen even van steek geweest door voer wisseling maar das alweer inorde! Ze went gelukkig heel snel.
Veel mensen willen haar nu gaan beleren, volgens kenners is ze genoeg volgroeid en kan het best, omdat ik maar een klein meisje ben dus weinig gewicht voor zo'n paard. Maar ze word de 28ste mei pas echt 3 dus ik wacht nog lekker even tot de herfst denk ik. Maar daarover zou ik jullie mening ook wel willen horen!
btw, hoe groot denken jullie dat ze (Starlet) is??

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 12:23

Die halsbespiering is lastig, op foto 2 lijkt het heel anders als op foto 3. Foto 3 lijkt de bovenlijn arm, foto 2 niet.
Kwaliteit vna hoeven en benen kun je zo niet beoordelen.
Ik gok dat ze net ietsje in het rechthoeksmodel staat (zie is niet echt kort hoor, voor-, midden-, en achterhand zijn mooi verdeeld).
De grootte?? lastig, 1.50???? echt geen idee, ik gok lekker extreem klein Haha! Haha! Haha!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 12:35

voor het geval dat ik even een tijdje niet meer op bokt kan komen (heb thuis niet meer internet sinds kort.. Boos! )
Starlet is een big paard (voor mij dan) ze is tussen de 1.70/1.75 hoog.
(ik ben amper 1.60 dus voor mij is ze big...! jah 1.80 is nog bigger maar zo groot hoeft voor mij niet, ik had eigelijk een kleiner paard gewild maar Starlet kreeg een 10 qa karakter en paste super bij mij dus die twijfel over grootte was snel weg! Lovers

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 12:41

Goed, gezein de grootte van het paard is het niet raar dat ze wat vierkant lijkt. Elk GROOT paard is dat namelijk. Als een hoog paard ook nog eens lang moest zijn (rechthoeksmodel) dan krijg je erg rare verhoudingen.
En gezien haar grootte zou ik nog echt tot juni wachten met inrijden Haha!
Heeft ze wel harde benen?

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 13:00

jah, ze heeft aardig harde benen,
maargoed over het algemeen is het een correct gebouwd paard met een ijzersterk gestel!
Maar ik wil denk ik wachten met inrijden tot september maar ik wacht ook nog even op de adviezen van de kenners in mijn buurt..

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:24

[quote="*volcano*"]jah, ze heeft aardig harde benen,
maargoed over het algemeen is het een correct gebouwd paard met een ijzersterk gestel!
maar intussen is ze nu dus al beleerd! quote]

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:25

huh? Ik snap niks van quote!!

Maar wat ik wilde zeggen ius dat jij zei dat je haar in september zou beleren!?
En intussen is ze al beleerd! Haha

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 19:35

Lindy schreef:
huh? Ik snap niks van quote!!

Maar wat ik wilde zeggen ius dat jij zei dat je haar in september zou beleren!?
En intussen is ze al beleerd! Haha


Jah, want in september was er nog maar weinig tijd over en qua groeien maakte het weinig uit zei Hans dus dan nu maar. (en het word in september toch ook wat minder weer om in een buitenbak te rijden.