is het erg halster om in het weiland.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 10:05

Natalie schreef:
Ik denk niet dat dit veel kwaad kan hoor...


Totdat ze gaan krabben achter hun halster en zo vast blijven zitten.

Amor Vincit Omnia


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 13:28

Rianne schreef:
waar moet je anders een vliegennetje aan vast maken???????


Gewoon niet dus. Als gevolg van het vastzitten is bij ons op stal ooit een paard aan overleden op de wei.
Manuel.

Amor Vincit Omnia


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:13

Citaat:
Maar voor mij is het nooit een reden geweest om de halster niet om te laten. Ik zou ook niet weten hoe ik dayt moest klaarspelen.


Openhalen, hoef ertussen en/of verstikking van je paard is geen goede reden? Ongelofelijk. Zeker als je het al een keer heb zien gebeuren...

Ik heb liever dat ik er de hele week over doe om mijn paard te pakken dan dat ik hem ooit vast zie aan z'n halster.
Manuel.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 08:53

Citaat:
maar er zijn nou eenmaal paarden die je zonder halster niet zomaar meer vangt


Als je naar ze toe kan komen, kan je ze ook een halster omdoen. Als ze dat niet toestaan kwestie van opvoeden.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 09:01

germie schreef:
NIET ALLES HEEFT DIRECT MET OPVOEDING TE MAKEN, OOK ANDERE DINGEN SPELEN EEN ROL


Ik hoor je wel. Natuurlijk heb je er paarden bij die gaan wegrennen als je eraan komt lopen, ze zien het misschien als een spelletje. Maar uit jouw verhaal:

Citaat:
Ik heb geen eigen paard, dus ik heb er ook niets over te zeggen, maar er zijn nou eenmaal paarden die je zonder halster niet zomaar meer vangt.


begrijp ik dat je wel naar ze toe mag lopen maar hun simpelweg het halster niet om mag doen. Kom nou, da's toch een kwestie van opvoeden dan!
Manuel.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 09:13

germie schreef:
Nee hoor, die komt niet eens, die moet je met biks, touwen en weet ik veel wat vangen. DUS ECHT VANGEN, is nog nooit anders geweest bij die 22-jarige (volgens de eigenaar doet ze dit dus al 22 jaar!!!)


Ok dus dan maakt het ook niet uit of ze een halster om hebt of niet. Want voor je er bij bent is ze toch weg.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 10:33

wkoekoek schreef:
Onze paarden staan al 20 jaar lang met hun halsters in de wei en er is nog nooit iets gebeurt.


De put dempen als het kalf verdronken is?

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 11:41

Raja schreef:
ik ga helemaal mee met Superpepijn!!!


SuperPEPEIJN!!! Met een EEEEEE. Boos!

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 12:56

Anneke schreef:
mij opviel was, dat hij ze iedere keer riep.
Hij vertelde erbij dat je paard dat gewoon hoort te doen. Dus als je bij het weiland komt, hoort je paard te komen.


Heeft de beste man ook vertelt hoe je ze dat moet leren?

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:04

Citaat:
dit is mijn mening kunnen jullie niets aan veranderen en zo heeft iedereen zijn eigen mening.


misschien verandert jouw mening als je het 1e dode paard van het land haalt wel.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:15

Citaat:
volgens mij ...vind je het moeilijk om naar iemands anders mening te luisteren...jammer


Lijkt me eerder andersom, lees je antwoord maar:
Citaat:
dit is mijn mening kunnen jullie niets aan veranderen en zo heeft iedereen zijn eigen mening.


maar goed, ik hoop dat je het nooit mee hoeft te maken, niet zozeer voor jou maar voor je paarden.

het gaat mij op de eerste plaats om het dierenleed en ook al is er maar 1 paard wat ik met mijn woorden heb kunnen redden, is mijn moeite nu waard geweest!

jij zal na het 1e paard ook je mening wel bijstelling al is het te laat voor je paard. diep triest.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 14:15

Percy schreef:
Met het verschil dat een halster vaak fataal is. Dan hoeft er in elk geval niet meer gehecht te worden.


Natuurlijk! Alleen is denk ik onze oproep richting Rianne aan dovemans-oren. Misschien zal ze de volgende 15 levensjaren de nodige ervaring opdoen. Alleen ten koste van wat...

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:38

germie schreef:
Nou, ik heb toevallig net meegemaakt dat een paard in de sloot zat, en wat was het handig dat het halster er in de wei omzat Haha!


En was het niet mogelijk om dat halster alsnog om te doen terwijl hij in de sloot lag?

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:58

missy_m"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
misschien verandert jouw mening als je het 1e dode paard van het land haalt wel.


Nou dit vind ik toch wel erg overdreven hoor.
[/quote]

Je bedoelt misschien "NU vind ik dat toch wel erg overdreven hoor", omdat je er NOG geen slechte ervaring mee gehad hebt.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: domme vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 16:25

Rianne schreef:
... maar je lost ze ook weer op als er eentje in de sloot ligt, of uitbreekt dan is het wel handig als hij een halster om heeft *LOL*


als een paard in de sloot ligt kan je een halster alsnog omdoen.

Amor Vincit Omnia


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, StonedRomy en 118 bezoekers