grasbuik voorkomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

grasbuik voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 18:45

Hon staat sinds 2 weken overdag op de wei. Dit heeft als gevolg dat mijn slanke meisje verandert in iets dat drachtig lijkt Haha!
Ze gaat rond een uur of 10 naar buiten, en komt tussen 5 en 8 weer naar binnen. Ik vind het eigenlijk zonde om haar met dit mooie weer binnen te houden, maarja, ze wordt ook niet gereden, en mijn wagentje is ook nog niet klaar.
Hoe kan ik (behalve longeren) haar het beste op dikte (of, dunte eigenlijk Haha!) krijgen?
27 juli heb ik een show, dus dan moet ze er wel een beetje toonbaar (lees, slank) uitzien.
De weien zijn nogal vet, 1 wei is zogoed als kaal, maar daar zijn ze met de heining bezig, en als die klaar is zou ze er wel op kunnen, maar dan staat ze niet lekker in een groep.\
Naast gras krijgt ze trouwens nog hooi (1 of 2x, afhankelijk wanneer ze op de wei staat), 1 kilo brok (subli) en af en toe (4x per week ofzo) een kwart kilo muesli met foenegriek.
Misschien toch de brokken verminderen?


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 19:03

correctie, de 24ste, in alblasserdam, 's avonds ('s ochtends paardenmarkt, 's avonds concours)


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 19:29

sonja, toen jij haar gezien hebt, stond ze op 2 kilo! Ik wilde niet te snel afbouwen, dus 1 kilo leek me goed

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 22:36

vandaag hebben hon en jamey samen op de kale wei gestaan. De heining is niet overal shetveilig, dus maar hopen dat hon bij jamey blijft Haha! Dit betekend automatisch dus wel dat ze alleen naar buiten gaan als er iemand aanwezig is (IVM uitbraakgevaar voor hon). Ook heb ik mijn stalhouder gemeld dat alleen als hon tijdens het voeren toevallig binnen is, dat ze dan een handje mag. Is ze buiten, heeft ze pech en krijgt ze niks. (anders vind ik het ook weer zo sneu, als alle paarden eten krijgen, en hon niks)
Verders normaal de ochtend en avondbeurt hooi, middag alleen als ze binnen is.
De denkfout die ik heb gemaakt is simpel.
Bij mijn vorige stal stond ze op 2 kilo brok. Ik wist dat er weinig in deze brok zat, maar ben er inmiddels achter dat deze brok de naam brok eigenlijk geeneens zou mogen hebben, schijnt echt helemaal geen flikker in te zitten.
Ik wilde dus wel afbouwen, en ze deed het harstikke goed op die 2 kilo, vandaar dat ik dacht dat 1 kilo goed was


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie