keuringsklaar maken van New Forest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

keuringsklaar maken van New Forest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 15:50

Ik heb dus een jaarling NF die dit jaar voor de eerste keer mee gaat op keuring.
Wat moet ik allemaal doen? (wassen lijkt me duidelijk, evenals manen trekken das wel nodig) maar hoe krijg je zo een jaarling nou echt topfit en picobello inorde?
Ik geloof niet dat de Nf moet worden ingevlochten, doch iemand enige tips en trucs om ze op haar beste voor de dag te laten komen (tis ook mijn eerste keer).
Hier een foto zo jullie kunnen zien wat er het best aan kan gebeuren.

Afbeelding
Afbeelding
en hier van der ander kant (ze heeft een maanoog dus ik stel ze met de andere kant naar de jury op toont mooier)

Afbeelding


Hoe krijg ik ze het best inorde en wat komt er nog allemaal aan te pas?


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 18:07

Nathalie schreef:
Invlechten, sokjes mooi knippen, snorharen knippen en lange wimpers, gewoon mooi tioletteren dus. En idd wassen misschien. Ik vind dat ze er goed uit ziet hoor. Wie is haar vader?


NF mogen naar het schijnt niet ingevlochten worden maar moeten met op handbreedte getrokken losse manen verschijnen...tenminste dat zeggen ze..
Haar vader is Marits Mistique. En bedankt voor het complimentje (hopen dat de jury dat dan ook zegt Haha! )

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 21:03

Hmmm daar heb ik nou nog nooit van gehoord hoor, alle mensen die ik er al over heb gesproken zeiden dat een NF niet mag afgekeurd worden op een maanoog.
Maar goed, nu staat ze dus nog in het veulenstamboek van de BNFPS en ik weet nog niet precies naar welke keuring ik ga...
De fokker van mijn pony heeft zijn merrie laten inschrijven in het BRP (stond in het Nederlandse NF stamboek) omdat het stamboek van hier in Belgiƫ nog niet echt veel voorsteld heeft ie ze maar in het BRP gezet..
Ik rijdt waarschijnlijk mee met hun naar de keuring maar dat wil dus zeggen dat het geen NF keuring is maar een BRP...vindt het nog een beetje moeilijk wat ik ga doen maar ik wou alvast wat informatie winnen van hoe ik het het beste aanpak.

Volgens mij mag er bij geen enkel stamboek een pony worden afgekeurd op een maanoog, der maanoog zit trouwens links dus als je de rondjes loopt ziet de jury het al niet.(omdat het "minder" mooi oogt vindt de jury het meestal maar niets, daarom dat ik de pony zowiezo met der "goeie" kant opstel naar de jury)
het zou trouwens onzin zijn om de (stel nou) best gebouwde pony te gaan afkeuren op een blauw oogje...zoiets is niet "erfelijk" gezien de voorouders het niet hadden en ik gevallen weet van pony's met maanogen die een "perfect" gezond veulen (zonder maanogen dus) ter wereld zette.
Maar goed we zien wel hoe het dan afloopt maar toch bedankt nou weet ik dat ze dus wel ingevlochten moet worden.

Naar welke keuring ga jij trouwens?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, callychanel, marinst, Miriam91 en 12 bezoekers