Equiral The Originals

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Equiral The Originals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 17:19

Ik gebruik al sinds ik mijn eerste pony heb dit voer. Al mijn pony's zijn op dit moment aan de magere kant. Melano is ook aardig mager en krijg al 2 maanden lang 5 kilo per dag van dit voer. Ze is een week geleden ontwomt maar is nog steeds niet veel dikker geworden terwijl dat nu echt wel moest zijn. Mijn pony Early is op dit moment ook erg mager en staat al een half jaar stil. Hij krijgt 3 kilo per dag wat ik er veel vindt voor een pony die niks doet en dat ook al 2 maanden lang. Bij hem is ook nog geen groot verschil. Ik zat te denken of ik geen ander voer moest nemen. heeft er iemand verder nog ervaring met dit voer of andere tips wat ik moet doen?


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 21:17

Mikey schreef:
Een paard kan niet alleen op brokken leven! Wat voer je er bij dan? En hoeveel?


Jaa, okeej zo ver was ik ook. Ze krijgen verder ook gewoon hooi en komen in het land. En we doen ook muesli door het biks.

Orri: zie titel

Vraagje:
Je kan toch niet zomaar naar een ander voer overgaan? Hoe moet je dat opbouwen?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 07:58

Sjuimpje schreef:
Equiral is 1 van de beste paardenvoeders.


Jaa, weet ik, maar je hebt verschillen soorten en is dit dan ook van de beste? Ja hebt toch ook Equiral sportbrok?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 15:57

Dees schreef:
Merkwaardig dat beide ponies zo mager blijven ondanks de in mijn ogen erg hoge krachtvoergift...
Zeker met Equiral voer krijgen ze toch echt alles binnen....

Ik vrees dat de oplossing niet zal liggen in de voer-sfeer...het is net alsof hier meer aan de hand is....

Heb je al eens een dierenarts gevraagd wat de mogelijke reden zou zijn?


Nou, in april is de dierenarts geweest om alle pony's in te enten en hij heeft ook verder gewoon even naar ze gekeken en toen was er nog niks aan de hand.

Orri: Hooi krijgen ze ook gewoon lekker veel. Kan ik ook al niet meer van geven. Wat is dan weer Equiral Stud?

Manon: Heb toen net even naar de tanden gekeken maar als ik zo kijk, niks mis mee. Ik ben natuurlijk geen paardentandarts maar wat zou er mee aan de hand moeten zijn?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 14:02

Steef schreef:
Een kennis van mij is pas begonnen met dat Equiral voersoort waarmee je met een test moet opzoeken wat et beste bij jouw paard past, ze had te test gedaan, en haar paard is heel erg opgeknapt. Zoveel veel vrolijker en frisser geworden, de training gaat nu ook een stuk beter, et is wel iets duurder maar ze heeft er nog geen moment spijt van gehad!


Kan je misschien zeggen welke test?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 20:30

Jippie schreef:
3 kilo krachvoer voor een pony die geen arbeid verricht vind ik erg veel. Ik zou toch een contact opnemen met de leverancier vooral omdat je de DA al naar je paarden hebt laten kijken.


Jaa, maar wat moet ik dan vragen aan die leverancier? Die koopt dat voer toch gewoon ergens en bezorgt dat bij ons thuis...? Verward


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 21:34

Ik denk dat ik de volgende keer wel een ander voermerk bestel en als de dierenarts weer komt gelijk even naar hun tanden laten kijken. Bedankt iedreeen verder!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: posje, Zephyr en 36 bezoekers