leeftijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 17:25

getraind voor een keuring imo wat een onzin!
IMO het enige wat een 2 jarige wbt mensen hoeft te weten is dat je ze niet mag bijten en slaan dat je bij de smid een voetje moet geven en dat je braaf mee moet lopen klaar meer niet pas als ze bijna 3 jaar zijn (ruim 2.5) ga je eens verder.
Wat maakt het aantal maanden wachten voor een mens nu uit? voor een paard veel.
Ik denk dat je van een 2 jarige niet kunt verwachten dat ze langer dan 3min de aandacht bij je houden om ze alvast wat te leren.
Laat zo'n paard lekker in de wei staan haal 'm er 1 keer in de week uit om te poetsen en poets niet te lang zo leren ze ook om even weg te zijn uit de kudde.
Wanneer een veulen goed is opgevoed op de mensen manier kan ie al voetje geven toen moest er ook een smid komen en ookal meelopen want je had 'm vast aan het touw naar het land terwijl ie achter mams aanliep.
Wat ik zou doen is laat al die comando's nog even zitten en ga wandelen met d'r niet meer dan 1 keer in de week en max. een kwartier zo leer je spelende wijs iets als je wilt oversteken halt en halthouden.ook 1 keer in de week poetsen tenzij ze speciale verzorging nodig hebben.
Wij doen met onze jaarlingen en 2 jarige echt niet veel bijzonders meelopen konden ze al en dat halthouden bij het opstellen ach die 2 sec. staan ze wel stil dan verstappen ze wat maar dat vind een jury niet erg.
alleen het draven aan de hand oefenen we 1 of 2 keer zodra ie 3 passen meedraaft is ie braaf en klaar op een keuring zijnze vaak toch al wat opgefokt en draven ze flink hard mee

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice



Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 19:53

toevoeging voor stef dus dat 1ne keertje per week maakt nog niet uit maar ik denk dat je dan niet meer moet vragen dan wandelen voor een 2 jarige is het best moeilijk ookal is het maar een kwartier om aandacht bij je te houden en wat te doen als je wat zegt.
voor een paard is een maand al erg lang ga maar kijken als je een paard wat in traning staat alleen maar een week het land in gooit wat voor'n verschil een week uitmaakt om 'm wel of niet goed tussen de oren te laten zitten (klopt deze zin?).
Snappie.
1 keer in de week er iets mee doen kan maar ik denk en dat is gebaseerd op mijn ervaringen met jonge paarden dat zelfs al is het maar VD al teveel gevraagd is.
Bij het inrijden of het beleren met VD is de geestelijke belasting even zwaar namelijk het opletten.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 29 bezoekers