Werk schema?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 19:34

Als ik in de bak dressuurmatig rij of ga springen, rij maar ongeveer een half uurtje. Opstijgen doe ik dan ook meestal in de bak, geen echte reden voor, als ik naar buiten ga stijg ik wel bij stal op...
Ik begin dan aan een lang teugeltje, maar wel voorwaarts in stap. Rij aan de lange teugel een anatal figuren, linksom en rechtsom (ca 5 min). Dan draven en ook veel wendingen rijden. Dan na ca 5 minuten ga ik terug in stap, even lange teugel en dan weer opnemen en meer druk, meer neerwaarts rijden. Veel overgangen en figuren. Ik ga ook draven, doorzitten. Mijn paard is met doorzitten veel nageeflijker.... Na ca 10 minuten (ook tussen door weer stappen en overgangen maken (verzamelen uitstrekken, of andere oefeningen schouder binnenwaarts, wijken enzo) weer even uitstrekken. Opnieuw opnemen en galopperen. Linksom en rechtsom. Mijn paard galoppeert niet zo goed, 't is al een stuk verbeterd a;s toen ik haar kreeg. Ze heeftde neiging erg hard te gaan scheuren. De vorige eigenaar reed aaleen op de volte galop, en spriong bovendien alleen vanuit stap aan, anders kon ze hem niet houden., wat ik nu de laatste keren voor elkaar kreeg was vanuit draf op de volte aanspringen, hoefslag volgen, en aan de andere kant weer een volte. Dat op beide handen en dat is mijn galop....
Vaak sluit ik nog af met een soort dressuurproef. Daarin begin ik gewoon met halthouden, en dan verschillende figuren rijden in de verschillende gangen, en op beide handen. Dat duurt ca 5 minuten, en dan stap ik uit....

Als ik ga springen begin ik ook met loswerken, en dan ga ik vaak caveletti draven, niet dat mijn paard het nodig heeft, maar om zelf weer wat vertrouwen te krijgen (ben niet zo'n echte springer..)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers