Jullie ervaringen met (ver)kopen via internet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Jullie ervaringen met (ver)kopen via internet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 17:28

Ik heb zelf nog geen vervelende dingen meegemaakt mbt het kopen en verkopen van paardenspullen via het internet. Maar ik hoor wel steeds meer vreemde verhalen hierover.
Wat zijn jullie ervaringen?
Groetjes,
Linda

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:31

hoi,

meestal gaat het wel goed, maar je moet het altijd maar afwachten.
wat ik wel heb meegemaakt is dat ze zeggen dat ze nieuwe spullen verkopen.
Als je dan de spullen thuis krijgt zijn ze mega afgeragt of niet eens even gewassen.
Wat je eigenlijk altijd moet doen is een foto vragen.
Nou moet ik toegeven dat ik ook wel is spullen verkoop zonder foto.
Nou weet ik alleen van mijn spullen dat ze in goede staat zijn.
Mocht ze iets ouder zijn dan is de prijs ook een stuk lager.
Kijk dus altijd uit en vraag foto's.

groetjes,
linda

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:35

Van particulieren let ik altijd wel goed op van wie het komt. Gaat tot nu toe altijd goed, hoewel die Koe -ptt er af en toe echt een potje van maakt. Met internet winkels vanuit buitenland gaat ook wel ok, zolang je maar een credit-card hebt...

Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 18:07

ik heb nu laatst geld overgemaakt ongeveer een maand terug aan iemand hier op bokt en ik heb t hoofdstel nog nooit gekregen heb haar vaak gepbt dan reageert ze niet dan heeft ze geen tijd.maar t hoofdstel is er nog steeds niet.dit is dus de eerste en laatse keer dat ik iets van iemand via internet heb gekocht.groetjes noor

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 18:10

Wij hebben pasgeleden 2 Shetlanders via Internet verkocht. Bij ons ging het prima. Maarja, een pony is wat anders dan paardenspullen. Bij ons kwamen ze gewoon kijken en dan was het kopen of niet.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 18:41

Ik heb mijn vorige paard verkocht via Internet, en ben er erg over te spreken, vooral omdat ze binnen 24 uur na het plaatsen van mijn advertentie al bekeken, gekeurd en verkocht was. Binnen 1 dag was ik dus van mijn paardje af.... Internet werkt erg goed, maar je moet wel heel duidelijk zijn in je omschrijving van je "goederen" en duidelijke afspraken maken.
Mijn wedstrijdbroek heb ik van een medeBokster gekocht, en dat werkt echt super. Geen problemen, hoor.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 19:13

Paar slechte ervaringen maar de meeste goed.
Mijn paard gevonden via internet en mijn andere paard verkocht via internet...

Het werkt wel wat trager dan een winkel Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 19:31

nsikkes schreef:
ik heb nu laatst geld overgemaakt ongeveer een maand terug aan iemand hier op bokt en ik heb t hoofdstel nog nooit gekregen heb haar vaak gepbt dan reageert ze niet dan heeft ze geen tijd.maar t hoofdstel is er nog steeds niet.dit is dus de eerste en laatse keer dat ik iets van iemand via internet heb gekocht.groetjes noor


sorry hoor maar ik heb m echt opgestuurd, jessica (obsession) was er bij en mijn vader ook.. dus dit ligt niet aan mij maar aan de PTT dan, of je banketstaaf dat je m nog niet hebt...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 19:35

Heb laatst een keer een stel telefoons verkocht.
Duidelijke afspraken gemaakt per mail, en alles netjes ingepakt, in een doos gefrot, dik ingetaped... stevig papier er om heen en verstuurd (met zo;n dienst *hoe heet dat ook al weer* dat je het afgeeft, en hun geven het af, maar wel meteen aan de deur betalen...)
Ik kreeg na een maand het bedrag op me rekening gestort
en ik kreeg al na een 2 dagen een mail, dat hij het paket had gekregen en dat alles in orde was!

Idd... een goede omschrijving van goederen is wel handig!

bv: zadel te koop!
(tja, wat voor? welke inch? toestand, merk,... ???)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 19:59

Ik heb 2 jaar terug een keer een shethengstje via internet gekocht, ik moest toch die kant op met de trailer en kon hem op de terugweg oppikken.

Vorig jaar heb ik een cob naar België verkocht via internet. Ze hadden de foto's gezien en kwamen de volgende dag met de vrachtwagen, binnen 3 kwartier was ie weg.

Een paar weken geleden heb ik een cob hengstje via internet uit Wales gekocht. Wel via "bekende" welshmensen het transsport geregeld. Maar alleen een paar foto's gezien en contact via email.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 20:17

Ik koop en verkoop ook weleens wat via internet.
Op een paar incidenten na, bevalt me dat prima.
Je moet inderdaad duidelijke afspraken maken, daarmee voorkom je al een heleboel problemen.
Ook over de betaling ed, dat is natuurlijk erg belangrijk.
Als je iets verkoopt via internet, dan krijg je ook vaak te maken met mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Bijv. als je een standaard Eurostar broek in maat 40 verkoopt voor een luttel bedrag, en hij blijkt niet te passen, dan zijn er echt mensen die moeilijk gaan doen.
Naar mijn idee onterecht, als je particulier iets koopt dan kun je niet zoveel service verwachten als waneer je iets nieuw (en voor de volle prijs !) koopt bij een winkel.
Daarom raad ik mensen ook altijd aan om als ze ver weg wonen en geen gelegenheid hebben om te passen, even een soortgelijke broek (of iets anders) te passen in de winkel of bij kennisen ed., zo voorkom je een heleboel gezeur achteraf.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 20:18

Ik heb heel het internet afgestruind naar een leuk paardje ,
maandenlang advertenties bekeken en gezet ,
en toen werd ik gebeld door de eigenaresse van Rena.

Ze was het tweede beestje waar ik bij ben ga kijken en nu is ze inmiddels alweer een dik half jaar van mij Lovers !

Ook vaak zadels via internet gekocht en verkocht als het toch niet helemaal was wat goed bij Reen of mij paste , net zo makkelijk !
M'n westernhoofdstel , dekentjes , teugels,zadeldekjes,bandages,
stijgbeugels...enz. enz.

Ik koop en verkoop vrij veel via internet en gaat voor 90% prima tot heel goed , maar soms gezeur dat mensen maar niet versturen of betalen en dat je er erg irritant achteraan moet zitten Boos!

Of soms idd iets dat vrijwel nieuw is , izgs ,
en dan krijg je gebarsten uitgedroogd leer met verroeste metalen delen ,
echt heel ASO !! Boos! Frusty

Ik wil daarom ook altijd een foto zien ,
maarja soms moet je het er voor een koopje maar op wagen omdat je het anders misloopt....

Maar het bevalt me wel hoor !
Onder rembours of verzekerd opsturen wel graag , voorkomt veel gezeur en problemen !

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:14

Nathalie"]
[quote="nsikkes schreef:
ik heb nu laatst geld overgemaakt ongeveer een maand terug aan iemand hier op bokt en ik heb t hoofdstel nog nooit gekregen heb haar vaak gepbt dan reageert ze niet dan heeft ze geen tijd.maar t hoofdstel is er nog steeds niet.dit is dus de eerste en laatse keer dat ik iets van iemand via internet heb gekocht.groetjes noor


sorry hoor maar ik heb m echt opgestuurd, jessica (obsession) was er bij en mijn vader ook.. dus dit ligt niet aan mij maar aan de PTT dan, of je banketstaaf dat je m nog niet hebt...
[/quote]

Yep inderdaad je hebt m allang ontvangen want hij is vrijdag op de post gedaan. Ik heb t zelf gezien ik heb zelfs t pakketje aan die [tt muts gegeven. En beetje banketstaaf om dit zo op bokt te zetten maar goed. je hebt dat hoofdstel nu echt wel.
En nath je hebt toch een bewijs van verzending gehad? scan die f fin anders. En die andere van die deken die we gelijk hebben opgestuurd die heeft m toch ook wel ontvangen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:21

Ik heb een keer een zadel via internet verkocht.
Wil je 'm passen? Is prima, maar dan wil ik wel het volledige (!) aankoopbedrag als borg. Past het zadel, hou jij het zadel en ik de borg, zijn we rond, past het niet, breng je het binnen 3 dagen onbeschadigd (had van tevoren foto's gemaakt!) terug, krijg je je borg terug. Ging prima, geen centje pijn.
Paar mensen gehad die zeurden dat ze zoveel borg moesten betalen, heb ik geen boodschap aan, graag of heel niet. Als je het wil kopen zul je het toch ook moeten betalen, dus borg kan dan ook geen probleem zijn. 10 anderen voor zo'n zeikerd.

Met kleinere dingen: van tevoren over maken (ik stuur het echt wel op, maar het risico ligt dus bij jou) of onder rembours (kosten daarvan voor jou).

Ik neem gewoon geen enkel risico, vertrouw niet meer op de eerlijkheid van anderen.

Zelf geld van tevoren over maken als ik iets koop doe ik alleen bij "bekenden" (2x gedaan met Orri geloof ik) anders kom ik het wel halen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:47

Ik doe het zelf eigenlijk hetzelfde als margreet....als ik iets verkoop wil ik zelf geen risico lopen *LOL*
Kopen via internet doe ik ook weleens, bij mensen die ik 'ken' maak ik het wel van tevoren over(geen grote bedragen dan gaat het onder rembours) en anders ga ik het halen. Mijn rijjajsje heb ik ook opgehaald, ik wilde het toch wel even passen en nieuwe niedorp is nou ook weer niet zo vreselijk ver van den helder vandaan Haha!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:50

ik heb ons paard via i-net uigezocht. paar keer wezen proefrijden. was een dressuurpaard, maar blijkt uiteindelijk beter te springen dan te dressuren Haha!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:53

pmarena schreef:
Ook vaak zadels via internet gekocht en verkocht als het toch niet helemaal was wat goed bij Reen of mij paste , net zo makkelijk !
M'n westernhoofdstel , dekentjes , teugels,zadeldekjes,bandages,
stijgbeugels...enz. enz.



En ik heb één van die zadels van pmarena gekocht en dat is ook prima bevallen, ik had het zadel in no-time thuis. Van een andere bokker had ik eerder ook een zadel gekocht en ook dat ging heel goed. Ik had ook het geluk dat beide zadels bleken te passen want dat is natuurlijk altijd wel een risico.
Via marktplaats lijkt me enger, natuurlijk ken ik de mensen hier ook niet echt maar het voelt toch vertrouwder.

Verder heb ik mijn Appaloosa via een internetadvertentie verkocht maar dat is natuurlijk wel anders omdat er dan ook echt contact is.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:55

Ik was eerst ook vrij sceptisch. Maar ik heb laatst voor het eerst een boek gekocht dat ik al heel lang hebben wou (en na een tip van een bokker op ebay had gevonden!) en deze week lag het in de brievenbus! Het voordeel bij een site als ebay is dat je op iedere verkoper met wie je zaken hebt gedaan goed dan wel slecht commentaar kan geven. Als je dus iets wilt kopen heb je een overzicht vna de betrouwbaarheid van die persoon.
Groetjes Marije

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:59

Ik heb al vanalles over internet gekocht en verkocht. Zowel van particulieren als van (Amerikaanse) bedrijven.

Zadel, been-coolpacks, speciale beugels, dekens, boeken, rijjasje, en nu komt er een arabisch showhalster aan als het goed is.

Ik heb nog nooit problemen gehad. Zelf heb ik ook dingen opgestuurd. Dan ben ik ook altijd heel secuur en doe ik het zo snel mogelijk.

Maar doe het wel 'safe'!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 23:04

obsession"]
[quote="Nathalie"][quote="nsikkes schreef:
ik heb nu laatst geld overgemaakt ongeveer een maand terug aan iemand hier op bokt en ik heb t hoofdstel nog nooit gekregen heb haar vaak gepbt dan reageert ze niet dan heeft ze geen tijd.maar t hoofdstel is er nog steeds niet.dit is dus de eerste en laatse keer dat ik iets van iemand via internet heb gekocht.groetjes noor


sorry hoor maar ik heb m echt opgestuurd, jessica (obsession) was er bij en mijn vader ook.. dus dit ligt niet aan mij maar aan de PTT dan, of je banketstaaf dat je m nog niet hebt...
[/quote]

Yep inderdaad je hebt m allang ontvangen want hij is vrijdag op de post gedaan. Ik heb t zelf gezien ik heb zelfs t pakketje aan die [tt muts gegeven. En beetje banketstaaf om dit zo op bokt te zetten maar goed. je hebt dat hoofdstel nu echt wel.
En nath je hebt toch een bewijs van verzending gehad? scan die f fin anders. En die andere van die deken die we gelijk hebben opgestuurd die heeft m toch ook wel ontvangen?
[/quote]

niet mee eens ze noemt geen namen, en dat vind ik heel netjes!
naja ik heb nog geen slechte ervaringen
en dat wil zo houden ook!
ik ga een rijbroek verkopen, vraag me af hoe we dat gaan doen als ie niet past, gewoon terug sturen? ( hoe doen jullie dat??)
en als jullie iets verkopen eerst betalen en dan versturen ? of andersom??

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:58

Ik heb 2 zadels verkocht via Internet. Beide keren ben ik met m'n zadel naar de koper toegegaan (was gelukkig niet zo heel ver weg) en die heeft 't geprobeerd.

De eerste keer (Wintec Stocksaddle) wilde de koper 't nog een aan iemand anders vragen die pas de volgende dat op stal zou zijn. Ze heeft de helft als borg aanbetaald, en we hebben wat dingen op papier gezet voor als 't beschadigd zou raken. Twee dagen later mailde ze dat ze 't kocht en is volgens afspraak de rest van 't geld komen brengen.

De tweede keer (Kieffer Wien) was de koop direct beklonken.

Zelf kopen via internet heb ik eigenlijk alleeen nog maar gedaan bij grote gerenommeerde bedrijven die via PTT o.i.d. leveren. Nog nooit problemen gehad.

Een vriendin van mij heeft wel twee zadels gekocht via particuliere advertenties op internet. Wij zijn wezen kijken en die mensen gaven 't zadel mee tegen betaling. Als 't niet past of beviel zouden we 't zadel weer terugbrengen en 't geld ook weer terugkrijgen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:17

zowel goede als slechte ervaringen, goede: Daalemanzadel, wel zelf opgehaald
slechte: het 'neiuwe en ongelezen' boek over schaatsenmakers. Kreeg ik het, was het een afgeschreven bibliotheekboek Boos! Boos! . Dat was balen, maar goed de inhoud was natuurlijk in orde.
Verder met potentiele kopers: mensen die niet willen betalen, nou, dan krijgen ze het niet, bij mij eerst betalen, dan pas krijgen.
Verder verkoop ik zelf ook wel eens wat, ik vind het soms wel moeilijk om een prijs te maken. Meestal ga ik ietsje onder de helft van de aanschafprijs zitten, soms ook veel verder eronder. Ik probeer altijd zo eerlijk mogelijk een omschrijving te geven, bijvoorbeeld, gespje daar gerepareerd, dat is ietsje lelijk enz.
Het blijft natuurlijk een gok, en met de verzendkosten erbij is het soms niet eens zo heel goedkoop, maar je hebt dan wel iets waar je anders lang naar moet zoeken.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:35

had er net weer eentje: vragen ze of ik de skeelers per rembours wil verzenden, zeg ik ok, en dan hoor je gewoon niets meer, mail je nog eens erachteraan, krijg je een mailtje terug dat ze het toch maar niet doen. Zeg dat dan direct, is wel zo makkelijk Boos!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:53

obsession"]
[quote="Nathalie"][quote="nsikkes schreef:
ik heb nu laatst geld overgemaakt ongeveer een maand terug aan iemand hier op bokt en ik heb t hoofdstel nog nooit gekregen heb haar vaak gepbt dan reageert ze niet dan heeft ze geen tijd.maar t hoofdstel is er nog steeds niet.dit is dus de eerste en laatse keer dat ik iets van iemand via internet heb gekocht.groetjes noor


sorry hoor maar ik heb m echt opgestuurd, jessica (obsession) was er bij en mijn vader ook.. dus dit ligt niet aan mij maar aan de PTT dan, of je banketstaaf dat je m nog niet hebt...
[/quote]

Yep inderdaad je hebt m allang ontvangen want hij is vrijdag op de post gedaan. Ik heb t zelf gezien ik heb zelfs t pakketje aan die [tt muts gegeven. En beetje banketstaaf om dit zo op bokt te zetten maar goed. je hebt dat hoofdstel nu echt wel.
En nath je hebt toch een bewijs van verzending gehad? scan die f fin anders. En die andere van die deken die we gelijk hebben opgestuurd die heeft m toch ook wel ontvangen?
[/quote]

PTT kan echt kloten want ik heb ook een week op mijn pakketje gewacht, maar heb hem uit eindelijk nog gekregen...

Verder heb ik nog nooit iets verkocht over internet en 1x iets gekocht van Manda, wat netjes is aangekomen....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:06

PTT snap ik soms geen snars van. Een brief naar mijn vriend doet er standaard 4 dagen over!! Heeeel strange. Ik had pas een pakketje verstuurd en dat was er de volgende dag!
Verder heb ik een rijbroek, sokken en laarzen verkocht via internet, geen grote bedragen. Heb ik zo gedaan: geld overmaken en opsturen en als ik het wel vertrouw ook weleens "per ongeluK" al verstuurd voordat ik het geld had. Via bokt geeft mij wel een vertrouwder gevoel op een of andere manier.