Drinken uit een regenplas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Drinken uit een regenplas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:48

In onze wei ligt een behoorlijke plas water. Van alle regen van de laatste tijd. Dat water staat stil en lijkt mij dus niet echt gezond om te drinken. De paarden hebben ook schoon water in een drinkbak in de wei.
Maar ik zie heel vaak dat de paarden toch uit die vieze plas staan te drinken. Ze drinken ook wel uit de drinkbak, ligt er net aan wat het meest dichtbij is.
Krijgen ze daar extra weerstand van of zou het kwaad kunnen. Als het water zou gaan schimmelen, zouden ze er dan nog van drinken?



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:00

Okee, ben ik weer gerustgesteld Haha!
Ik vind het er echt soms ranzig uit zien maar er is geen enkel paard ziek dus het zal wel. Volgens mij vinden ze het nog leuk ook om een privevijver te hebben. Ze banjeren er dwars door heen en sosm gaan ze er lekker in maaien of in de modder eromheen rollen zodat ze als echte moddermonsters van wei komen }> .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:03

Margreet schreef:
Beschimmeld water ken ik niet. Voor zover ik weet is water geen geschikte voedingsbodem voor schimmels.


Okee, ik bedoel als het echt heel ranzig wordt, gaat stinken, blauw groene waas over het water, enge bubbels etc. Maar voor het zover is zal de plas wel opgedroogd zijn hoop ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:17

Prisca schreef:
En nu gaan we ons ook al zorgen maken over water wat uit de lucht valt ?

Nee dat niet maar wel omdat het stilstaand water is. Als het vers regenwater was zou ik het me sowieso niet afvragen maar ik vraag het me af omdat het na een paar dagen staan er niet echt fris meer uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:48

Prisca"]
Als het echt vies is zal het paard heus wel zo verstandig zijn om het niet te drinken. Tenzij er geen water in de wei is ??
[/quote]

Er is ook een grote drinkbak met gewoon water en daar drinken ze ook uit. Maar als ze dorst hebben en ze staan meer in de buurt van de regenplas, dan drinken ze daar uit.

[quote="Sjimmy schreef:
En dan moesten we ook nog eens bacterien en schimmels uit onze eigen neus gaan opfokken. Je wilt niet weten hoe dat er na een paar weken uitzag.....

Maarrehh laten we het maar on topic houden, want ik ga hier spontaan weer over mijn nek


Bah!!! Misselijk

Wat een fijne studie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:58

Margreet schreef:
Katrien, zal ik een keer een kweekje maken van die plas? Tong uitsteken Volgens mij durf je 'm dan nooit meer buiten te laten Haha!


Ha ha, dat valt ook wel weer mee hoor. Ik was gewoon nieuwsgierig. Meneer krijgt gewoon ongewassen wortels, zijn hooi pluis ik ook niet na en hij wil ook nog wel eens een brokje over zijn mest laten vallen en het er dan tussen uit halen dus hij is wel wat gewend. Ik zeg altijd daar krijgen ze weerstand van maar ik ripe dat zonder theoretische kennis en nu weet ik het dankzij jullie dus wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FennaK, Leliesan en 38 bezoekers