Wanneer weet je wanneer je 'klaar' bent voor je eigen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:20

Naast dat je financiƫn op orde moeten zijn, en dat je tijd moet hebben voor je paard (ook als hij ziek is en je er dus dagelijks naartoe moet), kan het ook geen kwaad om wat basiskennis van paarden te hebben. Jij bent wel degene die ziektes moet kunnen herkennen, (bv. koliek), maar ook beslissingen moet kunnen nemen over soort en hoeveelheid voer, om maar iets te noemen. Of de knoop moet doorhakken mocht je paard ooit afgemaakt moeten worden. En je moet er toch wel wat vanaf weten, ik zie genoeg mensen met eigen paarden die maar wat aan klooien en de meest basale kennis nog niet hebben. En soms gaat dat ook maar net goed.... Het is een hele verantwoordelijkheid, dus je moet veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Voor mij is mijn paard echt een gezinslid en zo moet je het ook een beetje zien denk ik. Je paard heeft voldoende aandacht nodig, ook als je eens een keer geen zin hebt. Als je niet elke dag kunt, dan kun je of een bijrijder nemen of een paard zoeken met een temperament wat zo is, dat hij niet elke dag bereden hoeft te worden. Zorg dan wel dat je op een stal staat waar er elke dag weidegang is. Je moet dus veel keuzes maken en bij elke keuze goed nadenken. Zorg ook dat je ervaren mensen om je heen hebt aan wie je advies kunt vragen en overleg met hen. Maar echt klaar ben je nooit, want een paard is een levend wezen en er kan elk moment weer iets gebeuren waar je niet op voorbereid bent. Dat hoort er allemaal bij.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cappi, Paardengek81, XXleonieXX en 134 bezoekers