stalling in friesland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

stalling in friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 12:59

wie weet welke maneges er in de buurt van friesland, omgeving drachten zijn? Staat iemand met zijn paard daar gestald?
En weet ook iemand of het Fries Paarden Centrum een website heeft, zoja welk url?
bedankt,
kuzz

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:56

Je kunt je paard bij het FPC zelf stallen (ze hebben nog geen website, maar deze wordt: www.fpc-horses.nl)

Vlakbij het FPC heb je pensionstalling, Bij Ureterp heb je pensionstalling enz. enz. Op zich best wel wat mogelijkheden hier in de omgeving.

Maneges hier heb je niet echt. Ja, het FPC, maar daar is het ook wel mee gezegd. In bakkeveen heb je nog een manege en in Oudega schijnt ook wat te zijn.
Verder kom je anders in Leeuwarden, Joure, Tolbert of Gorredijk.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 15:53

Er zijn legio mogelijkheden hier in de omgeving voor pensionstaling. Echter, niet zoveel met EN een binnenbak, EN een spoelplaats, EN een stapmolen EN een solarium. Echte luxe stallen zijn er dus niet heel veel, maar gewoon stal met buitenbak en mooi buitenrij-gebied, die zijn er plenty!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

manege's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 10:40

in bergum zit er een, hier vlakbij bij surhuisterveen zit er een, maar dat is een westernmanege en ik weet niet zeker of die plek hebben voor pensionpaarden (www.litsriverranch.com) de instructeur kan wel enorm uitvallen, daarom ben ik daar gestopt.
verder heb je hier in de omgeving (van oostermeer) enkele pensionstallen, bijvoorbeeld aan de betonweg (drachten-surhuisterveen) zit er een en hier een straat verderop zit ook een (aan de robyntsjewei in eastermar

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:15

In Ureterp zit zelfs een hele goede. Ze doen ook aan inscharing, mijn veulen heeft daar drie jaar gestaan en in die tijd zijn ze uitgegroeid tot een grote pensionstal. Als je me een pbtje stuurt heb ik wel een telefoonnummer voor je.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 19:54

Elk huisje heeft zijn kruisje...
Het is maar net wat je zoekt en wat je belangrijk vind.
Ik heb op meerdere stallen gestaan en gekeken in Drachten, De Wilgen vlakbij FPC, die opfokstal in Ureterp waar ik nu weg ga... Naar een andere stal in De Wilgen. Boornbergum (zit nu aardig vol...)
Beetsterzwaag weet ik nog een stal, Frieschepalen heeft stalling bij handelaar met binnenbak. Rottevalle bij een handelaar geloof ik, Marum met buitenbak en Drachtstercompagnie met buitenbak en klein binnenbakje... Lippenhuizen met binnenbak.

Pb maar dan kan ik je aardig wat info geven over de verschillende plekken, de faciliteiten, mogelijkheden, prijzen, eigenaren en sfeer...