Heeellp!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:21

Mijn arabier staat dag en nacht buiten met een vriendinnetje en een schuilstal. Hij is in topvorm! Hij wordt op dressuurwedstrijden uitgebracht en op endurancewedstrijden, hij staat dus zwaar in de training. Hij is in de 1,5 jaar dat ik hem heb nog nooit kreupel geweest of wat dan ook.

Hij is supergezond, en niets te dik of te dun. Ik vind dat het alleen maar beter is voor een paard als ie buitenstaat, hoe meer hoe beter. Waarom zou een arab dat niet kunnen? Vergeet niet dat arabjes één van de hardste, sterkste rassen is.

Als ik jou was zou ik sowieso het stro uit de stal halen (jammer dan, dan maar schoppen of vervelend doen) en niet onbeperkt kuilvoer geven. Want daar worden paarden echt moddervet van.

Het is erg ongezond voor een paard om dik te zijn (en om veel op stal te staan), dus je moet haar flink op dieet zetten voordat ze ziek wordt.

Gewoon de wei op dus, en afvallen! Als je meer vragen hebt of problemen, dan PB je maar.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 13:04

Tja, ik kan dat wel hier zeggen, maar ik denk dat het beter is als jij dat niet gaat doen. Mijn arab krijgt gigantisch veel energie. Dat heeft ie nodig omdat ie regelmatig 60, 70 km moet lopen en verder iedere dag behoorlijk zwaar getraind wordt.
Jou arab moet dat niet (neem ik aan), dus jou arab zou knettergek worden als ie dat voerschema zou krijgen als mjin arab.

Maar zorg ervoor dat ie niet teveel eiwitten binnenkrijgt, daar kunnen arabjes niet tegen. Dus niet teveel kuilvoer en eventueel iedere dag een klein beetje basisbrok waar weinig eiwit inzit.

Wat krijgt ie nu? En hoeveel?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:02

Hoeveel kuilgras krijgt ze dan? Onbeperkt? Dat is echt teveel. Verder vind ik 3 kg brok ook nogal veel voor een arab die niets doet.

Want dat is toch zo? Erg inspannend werk doet ie toch niet, of wel? Wees eens wat duidelijker: hoeveel moet ie lopen, op welk niveau, enz....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers