Drachtige merrie met ruin in de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Drachtige merrie met ruin in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 10:36

We zitten op stal een beetje met een weideverdelings probleem..

We hebben een drachtige merrie, een merrie met veulen, een merrie en een ruin. De merrie met veulen bijt flink venijnig naar de drachtige en de merrie zonder veulen kan absoluut niet met de ruin in de wei (klikt totaal niet)

Nou was de oplossing om de merrie met veulen bij de merrie zonder veulen te zetten, en de hoogdrachtige bij de ruin. Heel jammer, want de veulens kunnen dan later niet met elkaar spelen, maar nu even de enige oplossing.. Waar ik me meer zorgen over maak is dat ik heb gehoord dat merries met veulens beter niet bij ruinen kunnen staan.. de ruin in kwestie heeft wel vaker met veulens gestaan, maar ik blijf het een beetje eng vinden..

Kan een (onderdanige) ruin bij een merrie met veulen?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:47

dat maakt toch niks uit.... Gewoon bij elkaar zetten, en die merries met veulen ook bij elkaar, als de ene merrie de andere niet mag blijven ze echt wel uit elkaars buurt hoor!

nasty girl

Berichten: 16
Geregistreerd: 17-10-01
Woonplaats: leeuwarden

Re: Drachtige merrie met ruin in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:50

volgens mij kan het wel hoor je moet het gewoon een beetje in de gaten houden er staat bij mjin verzorgpony ook een ruin met een drachtige merrie samen in de wei dus het moet wel kunnen denk ik.
groetjes nasty girl Party!! *LOL* Party!! *LOL*

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 10:55

vanda's schreef:
dat maakt toch niks uit.... Gewoon bij elkaar zetten, en die merries met veulen ook bij elkaar, als de ene merrie de andere niet mag blijven ze echt wel uit elkaars buurt hoor!


Dat de merrie met veulen mijn drachtige merrie bijt is geen reden ze te verplaatsen, maar de merrie zonder veulen kan echt niet bij de ruin.. Valt hem echt aan, en om nou te zeggen dat de wei zo groot is dat ze elkaar niet tegenkomen..

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:20

Je kan echt niet zomaar alles bij elkaar zetten. Wij hebben ook ooit gedacht dat het wel leuk was om twee merries met veulens bij elkaar te zetten, zodat de veulens leuk met elkaar konden spelen. Probleem was alleen dat het twee behoorlijk dominantie merries bleken te zijn. Ze zijn dusdanig aan het knokken gegaan dat ze allebei kreupel waren. Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als de veulens ertussen hadden gezeten. Alles is gelukkig wel goedgekomen!

In de vrije natuur loopt inderdaad alles door elkaar. Dat kan allemaal......of niet........Een paard meer of minder maakt in de vrije natuur niet uit. Ze worden kreupel geslagen en worden een dankbare prooi voor roofdieren die daarop uit zijn. Of een veulen dat in een gevecht wordt geraakt .......... het wordt wel opgeruimd. Maar dit is toch niet helemaal wat wij onze paarden toewensten?????????

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:31

Toscar staat ook bij een drachtige merrie...
*en toscar is erg onderdanig... en de shet errug dominant! Knipoog *
En als dadelijk het veulen er is, proberen we wel of ze bij elkaar kunnen blijven!
Nou zijn die twee wel dikke vriendjes hoor! Lovers
In het begin moest die shet niks van Tos weten... en nou staat ze hem hinnikend op te wachten en wil alleen maar met hem knuffelen! [/quote]