Kuilmais bijvoeren? Hoeveel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Kuilmais bijvoeren? Hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 13:46

Ik kan bij mijn buurman wat goed kuilmais halen. Elke dag een beetje, zodat ik het per dag kan voeren en het geen kans maakt op broeien.
Het gaat er vooral om mijn hengst wat dikker te krijgen, gewone mais en maismeel heeft weinig effect. Hij maakt zich heel druk op stal, vandaar dat hij nogal wat energie verbruikt.
Hij, en mijn andere paarden krijgen v Cooten Sportbrok ( Masters) en Pavo kruidenmelange. Verder voer ik goed kuilgras. Ik wil dus wat van die kuilmais bijvoeren, maar ik heb echt geen idee wanneer je teveel gaat geven.
Mijn ruin at het de hele dag op de handelsstal waar ik hem vandaan heb. Hij kreeg geen brok, alleen de hele dag door kuilmais.....

Groetjes Suzanne


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 18:02

Dus...als ik het goed begrijp, zou ik dan wat minder kuilgras moeten geven?
Ik haal het nu dus bij de buurman, maar die heeft koeien en heeft dus geen idee hoeveel je een paard kunt geven.
En ik heb dus geen zin in een paard met krampen! Ik geef ze dus nu allemaal een kiloschep per dag. Ik heb een paard van klanten staan en die geef ik het niet....ben als de dood dat er wat mee gebeurd ofzo.
Het spul schijnt erg goed aan te zetten, maar ik vind het eng om te voeren, omdat ik niet precies weet wat ik nou voer. Ik heb mij laten vertellen dat er heel weinig eiwit in zit....

Groetjes Suzanne

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 18:18

Dank je wel Kim! Mijn beestjes krijgen dus 3 kilo sportbrok, van meer gaan ze uit hun plaat, maar qua dikheid mag er wel wat bij. Als ik dus de mais rustig opbouw kan ik er aardig wat van voeren?
Jammer alleen dat het mais bijna op is, en de buurman de nieuwe bult pas in het najaar weer openmaakt, de koeien gaan het land weer in.
En thuis neerleggen heeft geen zin, want dan gaat het broeien oid. Het mooie was juist dat ik elke dag vers van de bult hun portie kan halen.....

Groetjes Suzanne


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 23:44

Ja Mieke, ze staan alweer een paar uur per dag op het land. Maar Imatador staat meestal in de paddock, met hooi. Hij kent geen rust om uren in het land te staan. Hij gaat heen en weer lopen stressen bij de uitgang. Liefst staat ie in de paddock, met zicht op zijn 'roedel', dan is ie rustig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lkaw, MaxEnHenkie, The_Cat en 72 bezoekers