Nogmaals rijlaarzen van Huet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Nogmaals rijlaarzen van Huet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 22:45

Ik weet dat hier al meerdere topics over geweest zijn met wisselende reacties.
Maar toch wil ik er nog eens iets over vragen.
Ik wil er zelf een keer naar toe maar ik vraag me echt af hoe de rijlaarzen van eigen merk eruit zien.

Aangezien het niet naast de deur is zou ik het vervelend vinden dat de laarzen van eigen merk misschien heel erg tegenvallen vandaar.

Heeft iemand misschien een plaatje of een foto hiervan?
Ik heb zelf Petrie standard en ik zat er aan te denken om hiernaast nog rijlaarzen van Huet te nemen.
En dan zeg maar de petries houden voor wedstrijden e.d en de andere laarzen voor dagelijks gebruik.

Nu gebruik ik mijn rubberen laarzen voor dagelijks gebruik en rijd ik alleen met mijn leren laarzen als het een beetje droog is in de wei aangezien ik de petries daar te duur voor vind.

Ik heb al op de site gekeken maar ik kan geen plaatjes terugvinden van zijn eigen merk laarzen.
Wat ik erg aantrekkelijk vind is dat ze volledig op maat gemaakt kunnen worden!
Ik heb namelijk met mijn huidige laarzen nog steeds last van het feit dat de schacht te hoog is.
Ze moeten wel inzakken maar ik heb ze nu al een poosje en ik kan er wel mee rijden maar ik kan er bijv. echt niet mee op een fiets stappen of op een stoel zitten.
Autorijden gaat net, maar is al pijnlijk.
Ik heb ook nog regelmatig paarse knieholtes.

Dus als iemand een foto of een plaatje heeft zou ik deze graag zien.
Bij voorbaat dank.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 00:26

Helaas.. ik heb geen foto voor je. Wel ben ik een aantal weken geleden (bijna drie weken) bij Huet geweest voor die desbetreffende laarzen en heb ze ook meteen besteld. Ook ik heb hier een behoorlijk eind voor moeten rijden.
De laarzen zien er erg goed uit en doen niet onder (qua uiterlijk) aan petrie laarzen. Helaas heb ik ze nog niet.. anders zou ik er natuurlijk meteen een foto van maken. Ik weet dat Sjimmy ze ook heeft besteld en ik verwacht dat die de laarzen ieder moment kan ontvangen (of al heeft ontvangen).

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:10

zie www.rijlaarzen.nl

Huet heeft zowel eigen merk al petrie en andere merken.

Ik heb de mijne al 4 jaar en zijn niet stuk te krijgen MAAR ik sta er niet mee in het water loop er niet onnodig veel mee rond en maar ze iedere week schoon en vet ze in.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:20

'k heb ze nog niet, maar ik verwacht ieder ogenblik een telefoontje dat ik ze kan komen halen.
Zodra ik ze heb zal ik een foto op bokt zetten. Ik vond het een gewone mooie laars, geen spitse voet of zoiets, gewoon netjes.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:26

Als je hier in de buurt woont (Apeldoorn), ben je welkom om de mijne een keer komen te bewonderen hoor. Die zijn al 4 jaar oud, maar echt nog perfect!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:19

sorry ik heb geen foto en zal er ook geen een voor je maken. ze zien er niet uit! je schrikt je rot! ik ben er dus niet tevreden over Boos! heb binnen een half jaar nieuwe moeten kopen Boos! Boos! Boos!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:47

Paardje; meen je dat nou werkelijk? Jeetje... tot nu toe had ik alleen maar goede berichten over Huet gehoord. Wat is/was er mis dan met jou laarzen?
Mijn Huets bevallen echt geweldig. M'n volgende paar word weer van Huet (al kan dat nog wel lang duren, aangezien ik toch niet meer dressuur of spring).

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 12:16

Bedankt voor de reacties allemaal!

Nu ik (bijna) alleen maar positieve reacties heb gehoord denk ik dat ik toch maar een keer ga kijken.

Wat is de levertijd eigenlijk? Want wat ik hieruit opmaak duurt dat nog wel even??

Niet dat ik haast heb hoor.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:21

Bij mij was de levertijd 6 tot 8 weken.
Omdat hij het nu niet zo druk meer heeft is het 4 tot 6 weken.
Ik moet de mijne eerdaags krijgen want ik heb ze op 30 maart besteld/aan laten meten.
Als je standaard maten hebt kan je ze meestal gelijk meenemen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:24

Ik heb trouwens ook nog een oplossing voor je pijnlijke knieholtes. Bij de (Goede) schoenmaker kan je van die (leren) zooltjes kopen van zo'n cm dik en die in je laars doen. Ze zitten alleen onder je hak. Doordat je dan wat hoger staat zitten je laarzen niet meer zo hoog. Misschien dat je hiermee geholpen bent.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 12:53

Sjimmy schreef:
Ik heb trouwens ook nog een oplossing voor je pijnlijke knieholtes. Bij de (Goede) schoenmaker kan je van die (leren) zooltjes kopen van zo'n cm dik en die in je laars doen. Ze zitten alleen onder je hak. Doordat je dan wat hoger staat zitten je laarzen niet meer zo hoog. Misschien dat je hiermee geholpen bent.


Die zooltjes heb ik al!
Ideaal dacht ik. Toen ik mijn laarzen aandeed met zooltjes zat ook gelijk de voet lekkerder. Tenminste op dat moment. Nadat ik gereden had deed een voet (ik heb twee verschillende maten, dit geval de grootste zeg maar) zo'n pijn.

ik ben naar de auto gestrompeld. Mijn voorvoet deed zo'n pijn. Een soort van kramp leek het wel.
Ik heb het hierna nog een paar keer geprobeerd maar de pijn bleef.
Dus helaas geen oplossing. Denk dat de wreef te weinig ruimte kreeg of zo?!

Maar in ieder geval bedankt voor de tip!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:08

Als je laarzen nog steeds problemen geven kan je ze meenemen naar Huet misschien heeft hij nog goede tips ?? Meestal wel namelijk hiih.

Ik zou zorgen dat je goed contact met hem houdt want hij kan nog wel eens lang van stof zijn Haha! .

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 13:10

Ik was ook van plan mijn eigen rijlaarzen gewoon aan te doen. Kan hij misschien gelijk kijken of er gewoon iets aangepast moet worden of dat ik beter gewoon andere kan nemen.

Dat lang van stof heb ik vaker gehoord! Is het echt zo erg?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:27

hmm dat is niet echt relaxed ofzo... Dan gaat dat dus niet op. Maar neem ze mee naar Huet die (vak) man heeft er vast wel een andere oplossing voor (hij werkt ook voor/met Petri)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 19:41

carola schreef:
Paardje; meen je dat nou werkelijk? Jeetje... tot nu toe had ik alleen maar goede berichten over Huet gehoord. Wat is/was er mis dan met jou laarzen?
Mijn Huets bevallen echt geweldig. M'n volgende paar word weer van Huet (al kan dat nog wel lang duren, aangezien ik toch niet meer dressuur of spring).


de hele zolen lagen er aan beide kanten af! al eerder gerepareerd en terug naar de fabriek (kon niet meer gerepareerd worden). ook was bij de hele voet het leer uitgelubberd!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 20:25

paardje"]
[quote="carola schreef:
Paardje; meen je dat nou werkelijk? Jeetje... tot nu toe had ik alleen maar goede berichten over Huet gehoord. Wat is/was er mis dan met jou laarzen?
Mijn Huets bevallen echt geweldig. M'n volgende paar word weer van Huet (al kan dat nog wel lang duren, aangezien ik toch niet meer dressuur of spring).


de hele zolen lagen er aan beide kanten af! al eerder gerepareerd en terug naar de fabriek (kon niet meer gerepareerd worden). ook was bij de hele voet het leer uitgelubberd!
[/quote]

En wat werd er van gezegd toen je er mee terugging? Heb je nog een soort van vergoeding gehad of zo?
Of werd er gezegd wat de oorzaak ervan was?
Als de jouw laarzen echt zo snel kapot gingen neem ik toch aan dat je daar wel een soort vergoeding voor hebt gehad?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 20:41

Had je het Huet - eigen merk, of Petri, Cavello of wat anders bij Huet gekocht? Ik kan het me echt niet voorstellen. Mijn laarzen zijn na 4 jaar intensief gebruik nog top.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:02

carola schreef:
Had je het Huet - eigen merk, of Petri, Cavello of wat anders bij Huet gekocht? Ik kan het me echt niet voorstellen. Mijn laarzen zijn na 4 jaar intensief gebruik nog top.


ze zeiden dat het door veel gebruik enz. kwam?! ik had de laarzen niet bijde winkel van huet gekocht, maar van het merk (in een andere winkel) het heette lipica