Manege in of rondom Heemskerk??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Manege in of rondom Heemskerk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 13:52

Hallo,
Is een van jullie bekend met een manege in of rondom Heemskerk??
Er bestaat een kans dat ik in het najaar ga verhuizen naar mijn vriend Huilen
(ben wel blij dat ik bij hem ga wonen, maar dat ik hier in Arnhem daar alles voor in de steek moet laten vind ik wat minder Gaaaap )

Ik ben me dus een beetje aan orienteren in de omgevind. Welke manege is leuk, goed, gezellig en heeft goede instructeurs??
Mocht iemand een tip hebben dan hoor ik dat graag! *LOL*

Bedankt! Cool

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:00

d'r is een manege in Heemskerk, weet daar alleen niks van...in Schoorl zit wel een goeie, duinmanege van Poelenburgh, http://www.poelenburgh.nl waar ik ook rij...

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:56

Er zitten 2 maneges voor zo ver ik weet nl:
manege schimmelkroft en manege van de Berg. Bij de tweede genoemde manege is geloof ik alleen een buitenbak.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:17

manege schimmelkroft is nu in eigendom van Wim, die vroeger de manege had waar ik nu nog steeds rijd. Puike vent, en de manege is ook leuk, binnenbak, buitenbak, grote kantine en je zit geloof ik zoin de duinen. kga er binnekort weer wedstrijdje starten

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:20

En als je western wilt rijden is er een Trainingsstal in de Starnmeer die ook Westernlessen geeft. Starnmeer ligt vlak bij het Alkmaardermeer en hoort bij gemeente de Rijp. Niet zo heel erg ver van Heemskerk vandaan...

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:21

haha cassidy je kan het ook niet nalaten he Haha!
misschien wil ze wel lekker engels rijden!. maar inderdaad, vanaf heemskerk is starnmeer ook dichtbij en leuk!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:45

manege schimmelkroft is wel een goede manege en ook wel leuk ben er een paar keer wezen kijken ging met mijn buurmeisje mee en ze hebben er leuke pony's en paarden en leuke kantine vind ik

--x--x--Lotte

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 08:53

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker even bij die manege kijken!

En wat betreft western rijden Haha! mocht ik Gamble kunnen kopen dan blijf ik gewoon engels rijden. Maar mocht ik een jong paard kopen dan ga ik zeker over western rijden nadenken. Ik heb nml al wel een paar lessen gehad en ik vind het erg gaaf!!! Knipoog

Thanx!!! Cool

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:49

Ook Gamble/een ouder paard is om te scholen naar western hoor. En de ervaring leert dat paarden beide dingen tegelijk goed aankunnen en soms zelfs western leuker vinden...