"conflict" stalhouder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

"conflict" stalhouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 15:07

Ik heb nu een meisje voor honey. Meisje is 7 jaar, en rijdt, begrijpelijk, nog niet geweldig. Maar, ze heeft het zeer zeker wel in zich, ze moet alleen nog veel leren. Hierdoor kan dit meisje niet alleen op honey rijden, maar moet ze onder begleiding van mij, Karin of haar moeder rijden. Lijkt me allemaal erg logisch, aangezien we het hier over een 7 jarig kind hebben.
Vandaag kwam mijn stalhoudster ineens met dat ze er eigenlijk niet zo over te spreken was dat dit meisje honey nu reed. Het is geen klant van hun, en kan niet zelfstandig rijden, waardoor ze dus begleiding nodig heeft, en dat ziet zij als les.
In haar ogen sta ik dat meisje dus les te geven op honey. Ik help haar, geef haar wat aanwijzingen, maar les geven vind ik wel een heel groot woord.
Anyway, ik mag dus geen mensen les geven op mijn eigen paarden, dus mag dat meisje honey niet rijden.
Toen had ik dus echt even zoiets ven, ho even! Honey is nog altijd van MIJ en IK bepaal (lijkt mij) wie MIJN pony rijdt.
Ik mag ook al geen kinderen van stal pakken voor honey (wat verder ook helemaal niet aan de orde is, aangezien die veeeeeeel slechter rijden, op een paar na, dat het meisje wat honey nu rijdt) want dan pik ik hun klanten in. Ok, daar kan ik op zich helemaal in komen, maar waar ze nu mee komt zet ik echt mijn vraagtekens bij.
Hoe denken jullie hier over als ik vragen mag?

bonje

Berichten: 55
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:12

ik vind dat je zelf mag kiezen wie je erop wilt rijden en zelf doet hij dat ook niet voor je
maarja ik vindt eigelijk dat je het gewoon moet zeggen tegen hem
meer kan ik ook niet doen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:14

Ik snap ook wel dat het niet gewenst is dat jij mensen les gaat geven op jouw paarden. Jij noemt het misschien geen les, maar daar heeft een ieder weer andere opvattingen over. Ik geef aan de bakrand soms ook aanwijzingen tijdens een les. Ik noem het geen lesgeven...maar een ander misschien weer wel Lachen

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:19

Tja als dat de regels nou eenmaal zijn .....

Maar waarschijnlijk wordt dat dus ook een beetje gezien als eventuele lesklanten afpakken .
Ik vind dat het moet kunnen , net als 1 bijrijder per paard .
Mag jij zelf ook geen privé-les nemen van een buitenstaander in de bak daar op stal ?

Als dat wel mag dan is het erg scheef.

Kun je er niet over praten ?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 15:27

ja, ik mag wel lessen van een buitenstaander, al heb ik elke dag les van een ander.
En tja, als dat de regels zijn.... Heb een beetje het idee dat die regel nu ineens ter plekke gemaakt wordt.
Er over praten heb ik geprobeert, dat ik het er dus niet mee eens ben.
Toen laura haar nog reed was er niks aan de hand, en die gaf ik ook weleens "les".
Maarja, laura is klant (les ook gewoon bij hun) en priscilla lest bij een andere manege, dus tja...
Vind het erg vaag, meisje is 2x geweest, niks aan de hand, en nu krijg je dit

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:29

Krijg jij betaald voor jouw "lessen"? Als dat niet zo is en je hebt ook geen klant "afgepakt" doordat ze toch al niet daar op stal reed, dan heeft je stalhouder geen poot om op te staan. Van inkomstenderving is dan immers geen sprake.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:53

Hoewel ik het er niet mee eens ben, begrijp ik het standpunt van je stalhouder wel een klein beetje. Misschien kun je het op een akkoordje gooien en dat meisje 1x in de week in de manegeles laten rijden met Honey?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 16:00

Misschien vragen of dat meisje daar niet kan komen lessen (evt. op Honey) zodat je geen klant afpikt?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 16:00

dat dacht ik ook, op die manier lest ze wel (dus leert ze bij wat goed is voor Honey)en is de stalhouder ook weer blij want die verdient er wat aan.
Ik denk dat dat een goede oplossing is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 16:05

Ik had al eerder geopperd om hon in de les te doen, maar we hebben nu eenmaal enkele rijden die bij het minst of geringste jankend op hun pony zitten.
Aangezien honey niet gemeen is, maar wel flink doorloopt, is dit dus geen optie. Ook niet met hon erbij, want dan zijn die kinderen weer bang dat hun pony's achter hon aan gaan.

Optie om meisje te laten lessen hier op stal is nix, aangezien ik haar dan nog niet op hon mag laten rijden. Daarbij woont ze niet aan de andere kant van de wereld, maar ook niet om de hoek.

Nee, ik wordt nergens voor betaald

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 16:08

Even in en uitlog probleem, onderstaande is dus afkomstig van pepper:

ook hier geld, wat zijn je mogelijkheden , wat heb je wat krijg je , en dan heb ik het niet over geld
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 05-05-02 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 16:09

Laat de stalhouder eens in het stalregelement aanwijzen waar staat dat jij geen bijrijder van buitenaf op je paard mag zetten en aanwijzingen mag geven....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 16:10

stalregelement??? Hihi, welk stalregelement????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 16:14

Yep, dat bedoel ik....
Zij zeuren, jij terug zeuren.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 16:53

Juist omdat er stalreglementen zijn en de baas dus de baas is zul jij altijd aan het kortste eindtrekken Verdrietig In het ergste geval zegt ze 'voor jou 10 anderen' en kun je op zoek gaan naar een nieuwe stal.

Kun je niet een deal maken met de ouders van dat meisje dat jij hun Hon zogenaamd hebt verkocht Verward of wilt verkopen en dat zij Hon nu een bepaalde tijd op proef heeft??

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Re: "conflict" stalhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 16:55

Hoi stef,

Ik heb dat ook ooit een keer mee gemaakt op de oude stal waar ik stond!
Daar kwam een keer een zus van me rijden op mijn paard, ze heeft ook geen rijervaaring en dus deed ik het paard aan de longe eerst met haar er op! Dat zagen ze ook als les geven enz.. en dan denk ik mag toch zeker zelf wel weten wat ikmet mijn paard doe en wie ik daarop wil laten rijden, mijn zus woont ver weg een heeft totaal geen interesse in een manege les, ze wilde gewoon een keer op mijn paard rijden.

Op de stal waar ik nu sta doen ze daar helemaal niet moeilijk over gelukkig, ik geef regelmatig aanwijzingen aan mijn kinderen en andere als ze dat willen en of om vragen. (ook anders om uiteraard)..Ik vraag ook wel eens om een advies en heb wel eens een lesje gevolgt hier en daar.
Maar ja ik sta nu op een pension stalling, en op de oude stal was het een manege waarvan bv leefde van bv het les geven.
Bij de stal waar ik nu sta geven ze les als extratje er bij dat scheelt.
Er komen ook mensen van her en der les geven aan de dressuur ruiters die hoger op willen komen in de top..
Gelukkig gaat dat allemaal gemoedelijk nu op stal.

En zo moet het ook kunnen!
Als ze zo mauwen zullen de zaken wel niet goed gaan.................


Groetjes nikky

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 17:17

Is er niet iets heeel anders aan de hand toevallig ? Bijvoorbeeld dat andere klanten zich ergeren aan het betreffende meisje en zich beklaagd hebben bij de stalhouder.
Oftewel, is het "verboden les te geven" niet een excuus voor een heel ander probleem ? Kan vanalles zijn natuurlijk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 17:20

lageveld, dit meisje heeft welgeteld 2x gereden. De stalhoudster stond er notabene bij toen ik aan de moeder van het meisje vroeg of ze honey niet mocht rijden.
Als dit allemaal van te voren besproken was had ik er ook geen punt van gemaakt, maar het komt als een donderslag bij heldere hemel