ponyspelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

ponyspelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 02:26

Wie weet er nog leuke ponyspelen? Elke keer als ik de kinderen spelletjes wil laten doen, kom ik toch weer op stoelendans, koekhappen en een estafette uit. En de bixiespelen komen ook een beetje op het zelfde neer.
O ja, weet ook iemand waar je een grote bal kunt krijgen om voetbal mee te spelen met paarden en pony's?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 02:34

Nee, dat weet ik niet, maar wat wij vroeger nog wel eens deden was tikkertje.
Ik weet alleen niet of dat echt geschikt is, het ging bij ons namelijk vrij hard (galop).

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 09:39

Vossen jacht --> je doet bij iemand een theedoek in de trui (dat ie er een stuk uitsteekt.) en dan moeten die andere hem probere te pakken.
en wie hem als eerst heeft mag dan..

Talihoo (als je het zo schrijft!) je maakt 2 groepen (les door de helft)
De ene groep gaat bij E staan en de andere groep bij B! en dan moet je eerst een rondje draven en als je weer bij je letter komt, moet je aangallopeeren. (kan ook met stap en draf) en als je dan weer bij je letter bent, moet de volgende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ponyvoetbal---> je pakt een skippiebal. je plakt met dik plakband ff dat handvat af (je doet hem dubbel) en dan voetballen.

Haha!:D:D HOPELIJK HEB JE ER WAT AAN! De 1e 2 zijn erg leuk voor kleine kinderen!!!!!!!!! Lachen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 09:58

Wij deden ook altijd tikkertje, maar zodra we in galop gingen (mocht alleen in draf) was jij de tikker. Ik vond het altijd wel leuk, maar toen was ik nog wel heel jong Lachen

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:19

je kan ook annemaria koek koek doen(of hoe dat ook heet)dan gaat er 1 bij de A staan met zijn gezicht naar de bakrand toe en de rest gaat naast elkaar op de hoefslag bij de C staan.en dan het zelfde als hoe dat vroeger ook ging maar dan met paarden. Haha!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:27

schipper kan ik over varen kan ook

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:27

schipper kan ik over varen kan ook

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:46

afvalrace------>2 kinderen kunnen tegenlijk meedoen, tegen elkaar.
je maakt een soort parcoursje, maar je kan ook doen wie het snelst aan de overkant is, die heeft gewonnen.(parcoursje bv=slalommen om de pionnen, dan terug galoperen of draven)

water overscheppen----->aan de rechterkant v.d. A staat een emmer op een tafeltje gevuld met water(of half ofzo) en aan de linkerkant v. d. A hetzelfde met evenveel water. ook deel je de groep in 2 weer.
1 groep aan de rechterkant van de A, de andere aan de linkerkant.
en dan tussen de B/E en de C(weer rechter en linkerkant staan weer tafeltjes met emmers, die allebei leeg zijn).
de eerste van groep 1 en de eerste van groep 2 gaan eerst een ebkertje met water vullen en in de andere emmer weggieten. als dat gedaan is gaan ze met pony weer terug en tikt de volgende aan, zo gaat het door tot de emmer leeg is of tot een bepaalde tijd, dan kijk je welke emmer het volste is en die groep is de winnaar.


Groetjes Laus

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:05

Westernfreak schreef:
Nee, dat weet ik niet, maar wat wij vroeger nog wel eens deden was tikkertje.
Ik weet alleen niet of dat echt geschikt is, het ging bij ons namelijk vrij hard (galop).


deden wij ook wel eens, maar als het voor somige te hard gind deden we dat in draf. Blijft het ook nog wel leuk

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:50

Koop het boekje :

"Spelletjes met pony's"
van Franka Zeelen

ISBN 90-5877-089-3

Afbeelding

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:48

stoelendans Haha!
estafette Knipoog

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 22:51

Ik zelf heb net een grote fysiotherapie bal gekocht om mee te voetballen met de pony`s. De mijne heeft een doorsne van 65 cm en is dus groot genoeg maar ze zijn ook in andere maten te krijgen. Spelletjes met pony`s is idd ook een leuk boekje daarvoor.