bitvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 22:21

Ik denk dat je een onderlegtrens bedoeld. Dat is zo een bitje dat je met een stang (stang en trens) gebruikt. Aangezien die vrij dun zijn, zijn ze wel wat scherp. Maaaaaarrrr, het bit is zo scherp als de hand van de ruiter. Ik weet niet of je dit als enkel bit mag gebruiken op wedstrijden, ik vermoed van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 00:59

de ringen van een onderlegtrens zijn dus kleiner dan normaal, dat ziet een beetje oplettende jury wel hoor. Er zijn regels voor de grootte van de bitringen, die staan in het reglement. Voor de doorsnee van het mondstuk zijn geloof ik geen minimum of maximum eisen, maar ik kan het verkeerd hebben.
Iemand met een regelement die dit weet?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 02:03

Dressuur art 121 bij paarden: bit niet dunner dan 1,5 cm (behalve bij onderlegtrens bij de stang in Z dress), bij pony's niet dunner dan 1 cm; voor springen gelden dezelfde normen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 08:10

ja mag er dan idd niet mee rijden.
waarom rijd je met een onderleg trens dan en niet met een gewone trens?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 09:18

fabienne schreef:
Dressuur art 121 bij paarden: bit niet dunner dan 1,5 cm (behalve bij onderlegtrens bij de stang in Z dress), bij pony's niet dunner dan 1 cm; voor springen gelden dezelfde normen.


precies!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 17:51

heej tab,

Wat jij heb is volgens mij gewoon een ponytrens. Die had ik eerst ook. Moet je maar es in de Divoza gids kijken. Daar staat zo'n ponytrens.

Groetjes Jolanda
ps ik hoor het graag als je er geen wedstrijden mee mag rijden want dat doe ik zelf ook nl.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:01

Ponybit zou kunnen, maar als je instructrice zegt dat het een onderlegtrens is, zal het wel zo zijn.

Ik zou gewoon kijken of je een andere op de kop kan tikken, voor het geval je er niet mee mag starten.