I er nog wat te doen een hele lange hoeven met hoefijzers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

I er nog wat te doen een hele lange hoeven met hoefijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 20:28

Dit is echt een triest verhaal over een paard dat er nooit uitgehaald wordt omdat de eigenaar bang van hem is , hij is ook een hle wilde (te laat gecastreerd). Het is de verzorg pony van mn vriendin, we hebben hem er uitgelaten in het begin maar hij heeft 3x de logeerbak geramt en wij mogen hem er niet meer uitlaten. Niemandanders waagt zich eraan. Bij het logeren wou hij zelf op mij gaan springen? Scheve mond
Maar de eigenaar zordt echt niet voor hem en zn hoeven zijn echt veel te lang, maar hij heeft ook nogeens hoefijzers! En die zitten nu erg gek erin Frusty De iegenaar zegt elke x de hij weggaaat maar nooit gebeurt er iets! Kabnz on paard nogwel gewoon bekapt worden, Ik vind het zo erg voor hem, als hij nou eens verkocht werd!

Maar kan je zon paard dan nogwel beslaan?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:31

Als iemand dat paard uit zijn stal durft te halen en de smid hem ook nog aankan, dan kan zo'n paard gewoon bekapt en beslagen worden.
Het ergste is dat de pezen van de benen een vreselijke opdonder krijgen als de hoeven te lang zijn. De smid zal iedere keer beetje bij beetje de oude stand moeten zien terug te krijgen. Als hij hem nu in een keer weer terug zet in de oude stand (meteen kort bekapt) dan heb je grote kans dat het paard problemen krijgt.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 20:39

Het doet vast ook wel erg zeer toch? In zijn stal is hij erg lief en hij kan ook (heb ik geleerd) een voetje geven Knipoog Weet iemand hoeveel dat kost desnoods betaal ik het zelf!

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 23:22

alleen bekappen is niet zo duur .want het heb voor dat beessie geen zin om nieuwe hoefijzers er onder te doen als ie toch niet buiten komt. ik betaal voor alleen bekappen 30 gulden maar dat is voor een pony.

maar kan dat paardje niet het land op dan want dit is toch ook geen leven voor zo'n beest. Verdrietig

ik kan daar echt niet tegen van die mensen die hun paard gewoon laten staan alsof het een hobbelpaard is Boos!

nou veel sterkte ermee en ik hoop maar dat hij snel een goeie eigenaar vinden die hem wel aan kan Pling

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 23:24

gewoon de hoefsmid laten komen.. wie weet lukt het hem wel om hem te bekappen.

en als ik die eigenaar was zou ik toch maar eens heel goed nadenken wat hij nou met dat paardje wil.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132040
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:03

Een goede hoefsmid is vast wel in staat om de ijzers eronderuit te halen.
Da's echt nodig, want op deze manier is het echt niet goed voor het paardje.
Ik ga er vanuit dat het lukt om het paard van z'n ijzers te ontdoen en te bekappen, het is de smid tenslotte ook gelukt om er ijzers onder te doen, en dat is zelfs nog meer / secuurder werk !