Zadel vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Zadel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 15:19

Binnenkort ga ik dus een nieuw zadel kopen vor mn paardje.
Nu weet ik alleen nog niet of ik een dressuur & spring of vzh moet nemen...
Ik wil zowel dresuur als springen gaan doen.
Ik dacht zelf dat ik eerst een vzh zou moeten nemen (ook vanwege de uitgaven!), omdat je daarmee beide takken toch nog redelijk mee kunt uitvoeren en de kosten niet de pan uitrijzen en je dan toch nog wel een redelijke kwaliteit zadel kunt kopen, maar nu kwam ik dr achter dat ik toch pas begin met springen over 1,5/2 jaar (ze is nu net 3) dus dan zou ik nu wel een dressuur kunnen kopen en over 1,5 jaar heb ik vast wel weer wat gespaard voor een springzadel...
Wat zouden jullie doen, 1 vzh of 1 dressuur en later nog een spring erbij??
(aangezien ik geen goedkoop zadeltje wil van matige kwaliteit zal ik 2 keer zo duur uitzijn met 2 zadels, maar dat er toch 1,5 jaar tussen het kopen zit zou het wel kunnen... )


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 15:29

Springaanleg heeft cekers weten!
(vrijspringen he?! Maar je hebt gelijk dat je dan nog niet weet of ze dat ook onder het zadel kan...)
Maar 1 vzh is wel zo goedkoop, natuurlijk... (nou ja goedkoop is anders, maargoed, voor een goed zadel heb ik ook wel wat over!)

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 15:55

Ik wil zeker met dit paard M dressuur gaan lopen (je kunt met alle paarden Z worden, t is maar net hoe je rijd!) en springen doet ze denk ik ook wel, ze is absoluut geen paard dat snel iets weigert, ze heeft een super (werkwillig) karakter Lovers !
Ik heb ook nog een pony die heb ik nu een vzh op, maar ik merk nu ik verder kom in de dressuur dat het vzh niet echt meewerkt aan mijn zit/houding, maar dat komt ook omdat het zadel mij niet lekker zit en mn pony ook niet, dus die krijgt binnenkort ook een nieuw zadel, misschien dat ik een andere vzh probeer dat ik dan wel weer goed zit.
Als dat het geval is koop is ook cker een vzh voor mn paard.
denk ik... Verward *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers