Kan hier zo kwaad om worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Kan hier zo kwaad om worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 13:44

Gisteren bij een leuke pony wezen kijken. In de auto hebben we het er goed over gehad of de pony iets voor ons zou zijn. Thuis alles besproken en een bod via mail gedaan. We waren al gewaarschuwd dat er een handelaar zou komen dus ik wilde snel zijn. Krijgen we een maitje terug van ja hoor je kan haar morgen komen halen voor dat en dat bedrag. Dus ik weer een hoger bod gedaan en gezecht dat we haar vandaag zouden halen. Verder niks meer gehoord dus bel ik rond 12 uur op is die pony dus net naar de handelaar verkocht. Dit kan toch niet??

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 13:47

Een (mondelinge) overeenkomst tussen twee niet onder curatele gestelde meerderjarige personen is rechtsgeldig.

Echter, ik begrijp dat de bieding en definitieve verkoop via de telefoon is gegaan. Probleem hier is dat jij dat maar dient te bewijzen. Hij die eist bewijst en in dit geval zou jij moeten bewijzen dat jij die pony al had gekocht. Juist omdat dat via de telefoon is gegaan is het heel moeilijk om te bewijzen. In dit geval zit er weinig anders op dan je erbij neer te leggen.

Wel balen!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 13:49

dit heb ik op papier

nou ik ben blij dat ze een goed tehuis krijgt. ze mag voor ??? euro weg. maar als je nog iets anders wilt weten kan je ook bellen met mij of met loes ( ) en dan nog een vraagje; mogen we een keertje komen kijken zodat we weten dat ze het goed heb en haar haar kunnen laten gaan??

je mag haar dan wat mij morgen op komen halen. ik heb wel een goed gevoel erbij. en hoop dat jullie er veel plezier mee zullen hebben.

Is dit niet genoeg ??

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 13:57

jezus, balen zeg, zo ga je toch niet met elkaar om??

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 14:02

Als je die txt in een email bericht hebt is jouw kant van het verhaal natuurlijk veel sterker, echter het probleem hiervan is dat als de verkopende partij zijn poot stijf houdt, je toch juridische stappen zal moeten ondernemen.
Je kan de verkoop dan alsnog kan afdwingen. Echter zal dit wel moeten gebeuren middels tussenkomst van het Kantongerecht of een dreiging met het gerecht.

Ik heb zoiets ook aan de hand gehad, had mondeling een paard gekocht (in het bijzijn van diverse getuigen), aanbetaling was niet nodig want het ging allemaal in goed vertrouwen... Verward 3 Dagen voordat ik het paard op zou halen riep de eigenaar dat hij toch niet wilde verkopen. Tja, daar sta je dan. Zijn woord tegen het mijne en als ik daar werk van had willen maken had ik dus ook de benodigde juridische stappen moeten ondernemen. Ik heb het er toen ook bij laten zitten ten eerste vanwege de kosten die een juridische procedure met zich mee brengt en dat allemaal voor een paard wat ik destijds 3x had gezien.......

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 14:09

Wat gemeen Boos! Blerg die mensen zijn geeneens dieren waard. Draait allemaal om geld Lips are sealed

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 14:18

Bah, wat vervelend voor je Boos!
Verheug je je eerst op de pony, en dan deze afknapper.
Als je de pony echt wilt hebben, dan zou je eens bij de Rechtswinkel kunnen informeren hoe sterk je staat en hoe je e.e.a. aan kunt pakken.
Blijft natuurlijk de vraag of je zover wilt gaan.
Persoonlijk zou ik het niet doen, omdat ik met zulk soort mensen niets te maken wil hebben.
Maar het blijft ontzettend oliebol voor je, veel sterkte, en ik hoop dat je snel een nog veeeeel leukere pony zult vinden (met een eigenaar die wel eerlijk is).

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 14:42

Ik (tamara) heb dus net alle betrokkenen gebeld. Blijkt dus dat ze naar een handelaar zijn gegaan voor minder. Ik heb die handelaar gebeld maar dat ik echt zo'n figuur dat zegt ik heb die ponies gekocht en ga ze morgen halen.
Het gaat me nu niet eens meer om die pony maar om de hele gebeurtenis en denk er dus zeker over om morgen de gerechtswinkel te bellen. Dat grietje zegt dus dat ik niet duidelijk had gezecht dat ik hem gekocht heb en dat die handelaar meteen met duidelijk afspraken kwam, ik heb dus zwart op wit dat ik die pony vandaag zou halen. Balen dus, die handelaar wil ook niet meewerken en die mensen ook niet. Ik bel dus morgen de rechtswinkel, heb het helemaal gehad met die mensen.
De trailer staat zelfs al aan de auto om haar te halen !
Getver wat zitten mensen soms naar in Elkaar. Nouja ik zal geen namen noemen maar wees voorzchtig bij iemand met shetjes in Halfweg.

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 14:55

Ging het om dat leuke lichtbonte Knipoog jaarlingetje ?

Erg aso zeg ,
je hebt afgesproken dat je haar komt halen enzo en dan ineens sorry
je bent te laat .....dat kan echt niet Boos! !

Rare gang van zaken ,
maar als mensen graag ervanaf willen kan ik begrijpen dat zodra er iemand aan de deur staat om de beestjes in te laden ze ze liefst meteen meegeven....

Maar ze staan nu nog steeds daar dan ?
Dat is helemaal raar ......

Als je het beestje erg graag wilt en bent bereid de strijd aan te gaan
dan zou ik er helemaal voor gaan ,
het wordt nu een principe-kwestie voor je zo te horen dus ik hoop dat
je een goede oplossing vind !

Heb je het er wel voor over om een gevecht aan te gaan ??

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 15:07

Ik ben er gewoon erg kwaad om, mijn vriend zegt dus van nu gaan halen maar ik wil geen stennis schoppen.

Ik bel morgen de rechtswinkel wel en we zijn rechtsbijstandverzekerd weet alleen niet of ik daar iets mee kan. Maar gewoon het feit dat zo'n grietje van 19 je met een kluitje het riet in stuurt daar baal ik van.

Ze had ons nummer, ze had dus kunnen bellen voordat die handelaar kwam. Ik denk zelf dat ze ze allebij erg graag kwijt wilde, die vos bonte was niet zo heel bijzonder dat zei die handelaar ook. Ze wilden die dus ook kwijt en nu hebben ze in 1koop verkoc.

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 15:14

Oooh , dus dat is het um ....

Nu zijn ze er lekker simpel in 1 keer vanaf ,
en anders zouden ze met die donkere blijven zitten ...

Tja ik kan het wel begrijpen vanuit hun standpunt ,
maar het blijft een rotstreek natuurlijk !

Jij had de afspraak al gemaakt ,
en de pony was jou beloofd dan kunnen ze het eigenlijk niet maken om terug te krabbelen.

Maarja de paardjes zijn nog steeds gewoon van hun dus of je er echt recht op hebt ?

Veel succes in ieder geval !!!!
Dat lichte ding is zo ontzettend leuk daar wordt ik ook erg hebberig van Kwijl ,
ga ervoor hoor zou ik zeggen !!!

Je vriend heeft ergens wel gelijk natuurlijk ,
wat nou als ze morgen al opgehaald zijn door de handelaar ?
Dan wordt het allemaal een stuk moeilijker want dan zijn ze al echt weg ....

Trouwens een handelaar handelt toch ?
Waarom kun je haar desnoods niet van hem kopen dan Verward
Zeker als 'ie er nog minder voor geeft...

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 17:10

Weet iemand een site op internet voor dit soort dingen ?

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 17:49

Nou ,
ik heb eens even een gok gewaagd en gekeken of www.rechtsbijstand.nl bestaat , en die is er !
Dus misschien dat je daar wat meer info kunt vinden ?

Lijkt me wel de langzame weg en ik denk niet dat je hiermee rustig af moet wachten omdat het dan waarschijnlijk steeds moeilijker wordt.....

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 18:01

De pony wordt morgen tussen 1 en 2 daar opgehaald door die handelaar.
Ik heb hun een mail gestuurd dat ik naar mijn advocaat stap.
En bel meteen morgen de rechtsbijstand.

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 19:50

Wel k*t zeg, ik wens je veel succes.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:09

Ik krijg dus net een mailtje dat ze niet lager gaat dan het bedrag dat ik heb geboden. De pony is dus voor minder dan ik bied naar de handelaar gegaan. Krijg ik zo'n banketstaaf mailtje terug dat ze het allemaal kinderachtig vind. Nu ben ik dus nog bozer en ga er zeker werk van maken.

Ze had gewoon de boel met mij eerst moeten afhandelen en toen pas met die handelaar moeten gaan praten. Als iemadn een bod doet is ie toch met aankoop bezig ? Ik ken zelfs het verhaal van iemand die zei voor de grap dat zijn paard te koop was, iemand anders deed een bod en de koop was bindend ! Ik ben dus benieuwd hoe we hier in ons recht staan.